سرهنگ ستاد حسین دهکی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در مرکز این فرماندهی تشکیل شد با تقدیر از زحمات خبرنگاران اظهار کرد: معتقدیم که در کنار شما کار پلیس بیشتر و بهتر منعکس می شود.
کد خبر: ۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 12 August 2015

 

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با انتقاد از سکوت رسانه ها در بازگویی برخی مسائل و رعایت حال برخی مسئولان گفت: رعایت و سکوت در مقابل کوتاهی برخی مسئولان به ضرر مردم و جامعه تمام می شود.

به گزارش تابناک هرمزگان سرهنگ ستاد حسین دهکی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در مرکز این فرماندهی تشکیل شد با تقدیر از زحمات خبرنگاران اظهار کرد: معتقدیم که در کنار شما کار پلیس بیشتر و بهتر منعکس می شود.

وی با گرامی داشت یاد وخاطره خبرنگار شهید محمود صارمی به دست گروه افراطی و تکفیری طالبان که وی آنان را طالبان خشم خدا خواند افزود: رسالت امروز شما حکم می کند با بیان خوب و قلم رسای خود حقیقت وجودی گروه تکفیری داعش و دیگر گروه های تفکیری را به نوعی بیان کنید که مردم جهان با تمام وجود از آنان انزجار پیدا کرده و روی برگردانند.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، با تسلیت شهادت رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق(ع) پرورش یافتن در مکتب امام جعفرصادق (ع) را از افتخارات دنیای اسلام دانست و اظهار کرد: اگر در مکتب شیعه پرورش یافته ایم و بزرگ شده ایم کافی است مبانی برای یافتن راه سعادت به متون دینی مراجعه کنیم، این دین همان دینی است که عرب جاهلیت را از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و امروز اگر ما راه را گم کرده ایم کافی است به دین بازگشته و راه صحیح را از متون و منابع دینی خود بیابیم.

وی با تاکید بر اینکه رسالت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است تصریح کرد: امروز تنها گروهی که در این حوزه عامل به عمل است و در صحنه حضور دارد نیروی انتظامی است در حالیکه این نیرو هزاران وظیفه دیگر در راستای تامین امنیت جامعه و مردم برعهده دارد.

دهکی ادامه داد: در حال حاضر ما این وظیفه را بالاترین وظیفه خود دانسته و به آن عمل می کنیم زیرا قصور در این حوزه منجر به اختلال در دیگر حوزه های امنیتی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کوتاهی در این حوزه، زمینه ساز بسیاری از مسائل دیگر اجتماعی همچون فساد اخلاقی که امروز ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی است که سبب جدایی و طلاق در خانواده ها شده است تاکید کرد: نیروی انتظامی امروز تنها در صحنه حاضر است. چرا کسی به یاری پلیس نمی آید؟ چرا باید پلیس اولین کسی باشد که در این راه اقدام می کند؟ مگر مسئولین دیگر همانند نیروی انتظامی از بیت المال حقوق نمی گیرند؟ چرا در کشور و در جزیره کیش مسئولان وارد صحنه نمی شوند؟

این مقام مسئول، از مسئولان حوزه های مختلف و مدیران در بخش های فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه های مرتبط با مسائل اخلاقی و اجتماعی درخواست کرد تا با نگاهی ویژه و با احساس مسئولیتی فراتر از آنچه تاکنون مشاهده شده است به مسئله امر به معروف و نهی از منکر نگاه کنند.

وی همچنین از رسانه ها خواست تا پای کار باشند و مسئولانی را که در حوزه مسئولیت خود با کارمندان و زیردستان خود در مسئله حجاب و امربه معروف و نهی از منکر کوتاهی می کنند به چالش کشیده و مطالبات مردمی را به گوش آنان برسانند.

دهکی از ناتوانی برخی مسئولان در این زمینه گلایه کرده و گفت: نخست باید با مسئولینی برخورد شود که توانایی کنترل کارمندان خود را ندارند و به کارمندی که در روز با دهها نفر سرو کار دارد اجازه می دهند بدون رعایت شئونات اسلامی در محل کار حاضر شود.

وی اظهار کرد: رئیسی که با حقوق ده ها میلیونی در ماه توان برخورد با بی حجابی و بدحجابی کارمند خود را ندارد شایسته پست و مقام خود نیست.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به رسانه های حاضر در جلسه تاکید کرد: شما برای نوشتن و انعکاس واقعیت های جامعه نیاز به اجازه از کسی ندارید و تا جایی که به شخصی توهین نشود آزاد هستید مسئولین را به چالش بکشید حتی در برخورد با مسائل نیروی انتظامی باید در تمامی صحنه های تصادفات حاضر بوده و در صورت مشاهده هر گونه کوتاهی از سوی نیروی انتظامی حقوق مردمی را مطالبه کنید.

وی با اشاره به اینکه تا دیروز در جبهه های نبرد حق علیه باطل از کشور دفاع می کردیم و مجروح می شدیم، تصریح کرد: امروز باید در سنگر دیگری برای حفظ و صیانت از شرف و عزت مردم مبارزه کنیم و اگر در این راه دچار صدمات و آسیب هایی هم شدیم نهراسیم.

انتقاد فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش از سکوت رسانه ای درکیش


دهکی با بیان اینکه در انجام کارهای فرهنگی بسیار کاستی دیده می شود گفت: همیشه صحبت از این بوده است که جای کار فرهنگی خالی است اما هیچ کس گامی هرچند کوچک در این راه برنداشته است. هرزمان از عزم ملی برای کار فرهنگی سخن گفته ایم عملا کاری انجام نشده است.

حسین دهکی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در بخش دیگری از این مراسم به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ گفت.

حجت الاسلام کریم رجبی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ویژه کیش نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار گفت: امروز شما عزیزان مسئولیت سنگینی در راه انتقال ارزش ها و مفاهیم اسلامی در جامعه بر عهده دارید.

وی افزود: برای انتقال ارزش های اسلامی تیتر زدن تنها و گذاشتن مطلب در صفحاتی که به هیچ عنوان جلب توجه نمی کنند کافی نیست. امروز قلم و تصاویر هنرمندانه ای که شما تهیه می کنید می تواند مبین و منتقل کننده آثار و مفاهیم معارف اسلامی باشد.

حجت الاسلام رجبی با بیان اینکه شما باید در گسترش باورهای اسلامی و برانگیخته شدن حس مذهبی و هنجارهای پذیرفته شده اسلامی احساس مسئولیت کنید تاکید کرد: امروز یکی از ارزش های جامعه اسلامی توسط دشمنان نشانه گرفته شده، ارزش و باوری که در نگاهی کوتاه به تاریخ می بینیم که آخرین تیر دشمنان برای تصاحب و استیلا بر کشورهای اسلامی است.

وی افزود: آن ها برای شکست یک جامعه اسلامی و ارزش آفرین از آخرین تیر خود که خدشه دار کردن مبحث حجاب و عفاف اسلامی است یاری گرفته اند و در این راه گام های بلندی برداشته و به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده اند.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه حجاب زینت بخش زنان جامعه اسلامی است و حفاظی است که از آنان در برابر آلودگی های اجتماعی صیانت می کند اظهار کرد: دشمنان بسیار هنرمندان و بهره گیری از رسانه ها توانسته اند با شگردهای بسیار ظریف و زیبا به میان خانه های ما رسوخ کرده و به حریم خانواده های ما ضربه بزنند.

وی خطاب به اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: شما عزیزان توفیق آگاهی بخشی به جامعه را برعهده دارید و مسئولیت سنگینی از نظر شرعی به شما واگذار شده است تا معارف اسلامی را با زیبایی خاصی که تنها از شما برمی آید به مردم انتقال دهید.

سرگرد یونس شعبانیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی کیش نیز با تاکید بر اینکه دنیای امروز به گفته بزرگان علوم ارتباطات در دست رسانه هاست و آن ها هستند که زندگی ما را می سازند گفت: همه به قدرت و توانایی صاحبان قلم اشراف کامل داریم و می دانیم که تمامی تفکرات ما را به نوعی رسانه های شکل داده و حتی برای زندگی ما برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: اما آنچه نگران کننده است این است که در دنیای حاضر رسانه ها در خدمت سرمایه داری هستند و یک برده داری نوین در حال شکل گیری است.

شعبانیان ادامه داد: امروز همه از آزادی سخن می گویند در صورتی که همه به شکلی بنده مصرف شده اند. و در این برده داری نوین آنچه نشانه گرفته شده است بی قید و بندی در میان خانواده هاست. آنان با گرایش خانواده ها به مصرف گرایی ارزش های خانوادگی را زیر سوال برده و بنیان خانواده ها را به سوی سستی سوق می دهند تا به خواسته های خود دست یابند و ریشه سستی خانواده ها و ابزار آن ها در این راه واگذار کردن مردم به خود و اسارات در مصرف گرایی است.

پخش کلیپ های مرتبط با حجاب و عفاف و شهیدان امر به معروف و نهی از منکر از دیگر بخش های این نسشت خبری بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار