کد خبر: ۷۶۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 13 July 2019
جشنوار  موج پس از چند ماه تاخیر شهریور آینده در کیش برگزار می‌شود

کیش - سومین جشنواره سراسری فیلم موج پس از شش ماه تاخیر و دو بار جابجایی قرار است شهریور ماه آینده در کیش برگزار شود.

بر اساس اعلام قبلی و فراخوان منتشره این جشنوار قرار بود اسفند ماه پارسال بشکلی کاملاً متفاوت در کرانه‌های مرجانی کیش برگزارشود اما انگونه که مسعود رهبری رئیس سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «موج» عنوان کرده این رویداد فرهنگی به علت وجود موانعی به تأخیر افتاد.

این جشنواره پس دوبار جابجایی زمان و تأخیری ۶ ماهه قرار است از ۴ تا ۸ شهریور ماه و بنوعی در قالب جشنواره تابستانی کیش برگزار شود، موضوعی که مدیر عامل منطقه آزاد کیش نیز پنج شنبه شب در آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش به آن اشاره کرد.

در این زمینه مسعود رهبری رئیس سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «موج» ضمن عذرخواهی از تمامی فیلمسازان و شرکت‌کنندگان این دوره، عنوان کرد: این تأخیر به هیچ عنوان تغییری در کیفیت و کمیت برگزاری جشنواره نخواهد گذاشت.

همچنین ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره موج با اشاره به استقبال زیاد فیلمسازان فیلم کوتاه برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره، اعلام کرد که به رغم تغییر و جابجایی گاه شمار این دوره از جشنواره، تمام بخش‌های اصلی و جنبی و کارگاه‌های آموزشی به قوت خود باقی است و مسئولان و دست اندرکاران جشنواره تمام تلاش خود را می‌کنند تا با برگزاری یک جشنواره آبرومند خاطره خوشی برای فیلمسازان و شرکت‌کنندگان عزیز ترسیم کنند.

وی بهمن ماه سال گذشته نیز در گفتگو با ایرنا کیش، بخش فیلمنامه، و بخش ویژه فیلمسازان خطه جنوب و جزیره کیش را از تازه‌های این جشنواره عنوان کرد.
حصاری با اشاره اینکه ارتقای سینمای کوتاه در گرو حمایت و نگاه ویژه به بخش فیلمنامه است افزود: با توجه به این مهم، بخش فیلمنامه نیز به سومین جشنواره امسال اضافه و شرایطی ایجاد شده تا علاوه بر بخش اصلی، فیلمسازان جزیره کیش نیز، در بخش ویژه ای با عنوان 'چشم انداز فیلمسازان کیش'نیز شرکت کنند.
وی افزود: حضور گسترده هنرمندان خطه جنوب، استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه در روند اجرایی جشنواره از اولویتهای اصلی این رویداد فرهنگی است.
وی 'سفر' را یکی از دست مایه‌های مهم این دوره از جشنواره اعلام کرد و گفت: سفر، مهاجرت، جابجایی، جنبش و پویایی خاصیت زندگی است و از تولد تا مرگ یکی از مهمترین رویدادهای زندگی بشری است

به گفته حصاری در بخش فیلمنامه محمدرضا گوهری، احسان عبدی پور و فرنوش صمدی کار گزینش آثار را به اتمام رسانده‌اند و در بخش فیلم نیز ناصر ضمیری، سالم صلواتی، بهتاش صناعی‌ها، هادی آفریده و محمد حمزه‌ای آثار بخش مسابقه را مشخص کرده‌اند که تمامی این آثار منتخب روز جمعه ۲۱ تیرماه در سایت رسمی جشنواره ونمایی خواهند شد.

جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره اخیراً با حضور جعفر صانعی مقدم، مجید برزگر، سعید پورعلی و مهدی قربانپور با موضوع بررسی زمان و برنامه‌های اجرایی این جشنواره برگزارشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار