معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تاسیس شعب بانک های خارجی رویکردی ضروری برای جذب سرمایه گذار در مناطق آزاد کشور است و زمینه های سرمایه گذاری در این مناطق را تسهیل می کند.
کد خبر: ۷۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 15 August 2015
به گزارش تابناک، فرزین حقدل افزود: این رویکرد موجب آسان سازی فرایند جذب سرمایه های خارجی به مناطق آزاد و در نتیجه، شتاب توسعه اقتصادی و صنعتی این مناطق می شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار خارجی و فناوری های نوین یکی از رویکردهای اصلی ایجاد مناطق آزاد در کشور به شمار می رود، گفت: در صورت فعال شدن بانک های خارجی در منطقه آزاد قشم، می توانیم شاهد جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی و تبدیل شدن این جزیره به قطب تولید محصولات صادرات محور کشور باشیم.

حقدل با بیان اینکه تا پیش از این در چندین مرحله برای فعال شدن شعب بانک های خارجی در این منطقه اقدام شده است، ادامه داد: تحقق این امر یکی از خواست های اصلی سرمایه گذاران خارجی است.

وی با اشاره به دیگر مزیت های تحقق این رویکرد مهم اقتصادی در مناطق آزاد کشور، اضافه کرد: حمایت بانک های خارجی از سرمایه گذاران با کارمزد بین المللی، یکی از مهمترین عوامل دلگرمی سرمایه گذاران برای تولید و ایجاد اشتغال ارزیابی می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم با اشاره به دستاوردهای مذاکرات هسته ای و لغو تحریم های غرب علیه ایران گفت: این دستاورد مهم باعث افزایش جاذبه های اقتصادی قشم برای سرمایه گذاران خارجی و اعلام آمادگی آنها برای حضور در فعالیت های اقتصادی و صنعتی این منطقه شده است.

حقدل با بیان اینکه از این فرصت می توان برای ایجاد صنایع مهم با فناوری های بالا اقدام کرد، افزود: تولید محصولات کشورهای اروپایی با قیمت پایین در منطقه آزاد قشم یکی از دستاوردهای تحقق این رویکرد به شمار می رود و می تواند قشم را به مرکز صادرات محصولات با نام های معروف و شناخته شده بین المللی به ویژه برای کشورهای آسیایی تبدیل کند.

وی با اشاره به این که صنایع بزرگ جهان در شرایط پساتحریم برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی ،با ایران وارد مذاکره شده اند، گفت: در این مرحله منطقه آزاد قشم به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و دسترسی به آب های بین المللی بیش از دیگر مناطق مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است و باید به نحو مطلوب از این فرصت استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار