معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس صندوق نوآوری و رئیس منطقه آزاد کیش برای ایجاد زیست بوم نوآوری تفاهمنامه امضا کردند
کد خبر: ۷۷۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 27 August 2019

به گزارش تابناک کیش، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایجاد زیستبوم نوآوری و تبدیل کیش به شهر هوشمند، هدف از امضای این تفاهمنامه را تبدیل جزیره کیش به زیستبوم نوآوری و شهر هوشمند و فناور بیان کرد و گفت: هدف از این تفاهم نامه، تبدیل کیش به یک جزیره هوشمند و نوآوری است. ایجاد برج نوآوری کیش یکی از محور‌های این تفاهم نامه، گامی برای رهنمون کردن جزیره کیش به یک قطب هوشمند، فناور و نوآور است.
ستاری، بهرهبرداری از برج نوآوری کیش را از محور‌های این تفاهمنامه برای رهنمون کردن جزیره کیش به یک قطب نوآور و فناور دانست و گفت: هدف اصلی این است که با تکیه بر تمام مزیت‌های ذاتی کیش، یک زیست بوم نوآوری را با شتاب و سرعت بالا در این منطقه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه کیش از ظرفیت‌های نهفته ارزشمندی برای رونق اقتصاد دانشبنیان به کمک فعالان زیست بوم نوآوری بهرهمند است، اظهار کرد: اقتصاد دریا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و زیستفناوری فقط بخشی از توانمندی‌های نهفته این منطقه است؛ اطمینان دارم به زودی با شکوفا شدن این ظرفیت‌های نهفته به دست شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های نو (استارتاپی)، تحول تاز‌های را در اقتصاد دانشبنیان و از مبدأ جزیره کیش شاهد خواهیم بود.
ستاری ادامه داد: زیست فناوری و تولید دارو‌های بیوتک، یک توانمندی شرکت‌های دانشبنیان و استارتاپی است؛ نطفه‌های اولیه این تحول به زودی در کیش ظهور و بروز پیدا می‌کند و با فضای آماده صادراتی که در این جزیره مهیاست، تحول تاز‌های در اقتصاد ایجاد میشود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، فرصت‌های آزاد سرمایه گذاری را یکی دیگر از ظرفیت‌های کیش دانست و گفت: فرآیند‌های پیچیده و دست و پاگیر اداری کمتر وجود دارد. حضور دانشگاه‌های مطرح کشور و فعالیت علمی این دانشگاهها، در کیش، یکی دیگر از مزیت‌هایی است که این جزیره را به یک قطب علمی، نوآورانه و فناورانه بدل میکند.
رییس بنیاد ملی نخبگان، از خدمات و مزایایی که کیشوندان در گام نخست و سپس کل کشور از خدمات شرکت‌های دانشبنیان و کسب و کار‌های نوپا (استارتاپهای) مستقر در جزیره کیش بهرهمند خواهند شد گفت و افزود: ۷ هزار دانشجو در جزیره کیش حضور دارند که ۷۰ درصدشان در تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. این ظرفیت خارق العاده نیروی انسانی، فرصتی را ایجاد می‌کند که تحول اساسی در زیست بوم نوآوری ایجاد خواهند کرد.
«کیش» بستر ارزش آفرینی پیشگامان دانشبنیان 
مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد فضایی مساعد برای رونق زیستبوم نوآوری در منطقه آزاد کیش خبردادو گفت:: یک برج نوآوری در یک ساختمان ۱۱ طبقه و در ۸ هزار متر مربع با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش به مدت ۵ سال، بستری برای استقرار بخش‌های اثرمند در زیست بوم نوآوری شامل شرکت‌های دانش بنیان پیشگام، نهاد‌های تامین مالی دانش بنیان و نهاد‌های زیست بوم فراهم می‌کند.
الیاسی ادامه داد: هدف اصلی از امضای این تفاهمنامه، تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به صورت آزمایشی (پایلوت) برای طرح‌های پیشگام فناورانه و نوآورانه است که امیدواریم با ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد، بتواند ایران را به پیشران نوآوری منطقه بدل کند. بلافاصله بعد از آماده شدن کاربری ساختمان طرح‌های پیشگام توسط شرکت‌های دانشبنیان آغاز می‌شود. فضای ۸ هزار و ۳۰۰ مترمربعی مفید اداری این ساختمان در اختیار نهاد‌های نقش آفرین در زیست بوم نوآوری از جمله شتابدهنده‌ها قرار میگیرد و شرکت‌های دانشبنیان در این ساختمان کار فناورانه و نوآورانه خود را دنبال میکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار