معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: امور گردشگری کیش در این سال‌ها توسعه قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۷۷۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 27 August 2019
امور گردشگری کیش توسعه قابل توجهی داشته است

به گزارش تابناک کیش، سعید پورعلی در نشستی پیرامون تشریح فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریت خود ضمن تبریک هفته دولت با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه بسیار گسترده‌ای است اظهار داشت: هفت منطقه آزاد در سطح کشور داریم، در مناطق آزاد دیگر معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری در یک ساختار قرار دارد در حالی که در منطقه آزاد کیش به جهت توسعه امور گردشکری، معاونت فرهنگی و اجتماعی در قالب یک معاونت است و معاونت گردشگری هم یک معاونت جداگانه است.

وی به تشریح سرفصل‌ها و ساختار معاونت فرهنگی هنری و دایره فعالیت‌ها آن پرداخت و گفت: حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی از سه مدیریت و 11 اداره تشکیل شده که در حوزه معاونت، مدیریت فرهنگی و آموزشی، مدیریت هنری و مدیریت اجتماعی را داریم که هر کدام از این مدیریت‌ها در زیرمجموعه‌هایشان اداراتی وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش در مورد حوزه مدیریت فرهنگی و آموزشی بیان کرد: در این حوزه دو اداره داریم که یکی از آن‌ها اداره فرهنگی و فرهنگسراها است که به امور فرهنگسراها و مسائل فرهنگی و عمومی می‌پردازد و دیگری اداره نظارت بر مراکز آموزشی است که این اداره متولی امر آموزش عمومی و عالی و مهارتی به لحاظ مجوزها و نظارت‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه این نظارت از جنس دخالت نیست، ادامه داد: این نظارت در حد این است که بتوانیم اطلاعات مناسبی از وضعیت جمعیتی جزیره به لحاظ آموزش داشته باشیم و بتوانیم با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه و مراکز آموزش‌های مهارتی زمینه توسعه فعالیت‌ها و همچنین همفکری و همراهی برای رفع موانع و چالش‌های آن را دنبال کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش در زمینه مدیریت هنری یادآور شد: مدیریت هنری شامل دو اداره است، اداره توسعه امور فرهنگی که وظیفه فراهم آوردن زمینه‌های توسعه امور فرهنگی در جزایر را دارد و  دیگری اداره نظارت بر مرکز هنری در جزیره است با توجه به اینکه ما در جزیره مرجع صدور مجوزهای هنری در بخش خصوصی هستیم به نیابت از وزارت ارشاد امر نظارت بر عهده ما است.

پورعلی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت اجتماعی هفت اداره داریم که این ادارات به ترتیب در حوزه‌های زیر مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: حوزه کار و خدمات اشتغال که ناظر بر مناسبات کارگری و کارفرمایی، خدمات اشتغال، پروانه اشتغال، تمدید مجوز پروانه اشتغال و آموزش‌های مهارتی در این حوزه است به نیابت از وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی این کار را انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش یادآور شد: در حوزه امور اجتماعی و نهادهای مدنی باید مرتب تغییر و تحولات مسائل اجتماعی، اقتصادی، شغلی را رصد کنیم بیشترین مسئولیت این اداره رصد و مطالعه مستمر تغییر و تحولات است.

وی افزود: در حوزه اتباع امور خارجی به دلیل اینکه در جزیره اتباع خارجی زیادی را میزبانی می‌کنیم که نیاز به پروانه اقامت، تمدید پروانه اقامت و مجوز شغل دارند مشغله‌های زیادی وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش عنوان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی عهده‌دار و دبیرخانه 14 شوراست که شامل شورای اداری، شورای امینت، شورای ترافیک، شورای سلامت، شورای پدافند غیرعامل، کمیسیون‌های کارگری شورای تامین، کمیسیون‌های امنیتی شورای، کمیته فنی تخصصی شورای تامین، کمیته تخصصی شورای سلامت، کمیته نامگذاری اماکن و معابر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جزیره، شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و عضو شورای آموزش و پرورش هستیم که بار بسیار زیادی از این شورا به عهده معاونت است و اخیرا پیشنهاد کردیم که شورای جدید تحت عنوان شورای فضای مجازی به مجموعه شوراها اضافه شود.

پورعلی در مورد ساختار مشاورین خاطرنشان کرد: یک تکنولوژی تحت عنوان اتاق فکر داریم که آئین‌نامه تشکیل اتاق نوشته شده و در حال حاضر صاحب‌نظران حوزه فرهنگی، آموزشی، هنری، اجتماعی، بهداشت و درمان و بانوان را در جزیره فهرست کردیم در قالب چهار اتاق فکر از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار