امام جمعه کیش با بیان اینکه تک تک مردم در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص نیروهای انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه نیست.
کد خبر: ۷۷۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 31 August 2019
امام جمعه کیش: امر به معروف و نهی از مکنر تنها وظیفه نیروهای انتظامی نیست

به گزارش تابناک کیش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در فضای مجازی نیازمند تقوی هستیم اظهار داشت: امروز یکی از خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند وجود شایعات در فضای مجازی است که از جوانان می‌خواهیم مراقب باشند ناخواسته به پیاده نظام دشمنان و بدخواهان تبدیل نشوند.

وی با بیان اینکه بعضا افرادی بدون توجه کافی به مسائل به پیاده نظام شایعه‌سازان تبدیل می‌شوند، افزود:‌ در رویکردها و رفتارهای مجازی باید همواره آبروی افراد را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تسلیت واقعه عاشورا و مناسبت‌های دهه اول محرم گفت:‌ مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) یک نعمت برای ماست و بهره‌مندی از این نعمت یک فرصت برای افراد و جامعه است تا از فضای مجالس اهل بیت(ع) بیشترین بهره را ببرند.

وی بیان کرد: این مجالس باید سبب استحکام روابط روحی و اعتقادی ما با دین و اهل بیت(ع) شود و امور باید طوری باشد که نتیجه عزاداری‌ها منتج به استحکام روابط شود.

امام جمعه کیش با اشاره به ویژگی‌های مجالس عزاداری یادآور شد: نخستین ویژگی مجالس باید زیاد شدن علاقه و محبت افراد شرکت کننده در مجالس به اهل بیت باشد و همچنین باید معرفت شرکت‌کنندگان به واقعه عاشورا به واسطه شرکت در مجالس بیشتر شود.

وی اضافه کرد: مخاطبان مجالس عزاداری باید اهداف قیام عاشورا را درک کنند و بشناسند و مجالس باید سبب افزایش ایمان و معرفت دینی مردم شوند.

امام جمعه کیش به آغاز هفته احیا امر به  معروف و نهی از منکر اشاره و افزود: متاسفانه از این فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌توان به عنوان «واجب فراموش شده» یاد کرد که امید است روزی برسد که واژه فراموش شده از این فریضه مهم حذف شود و همگان به درستی و حساسیت لازم به این فریضه به صورت عقلانی بپردازند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، تنها وظیفه پلیس و نیروهای انتظامی و دستگاه‌های مربوطه نیست گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک مردم است.

امام جمعه کیش با اشاره به هشتم شهریورماه سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی، هفته دولت را تبریک و گفت: محصول یک ساله تلاش‌های مدیران و دولت در این هفته به ثمر می نشیند، کما اینکه انتظار است مسئولان به همین میزان بسنده نکند و دامنه خدمات به مردم را افزایش دهند.

وی افزود: در کیش استعداد و ظرفیت خدمات‌رسانی بیشتر به مردم و جامعه وجود دارد که امید است شاهد توسعه هر چه بیشتر امور باشیم.

امام جمعه کیش مناسبت پدافند هوایی را گرامی داشت و افزود:‌ نیروهای پدافند سال‌هاست که در کیش مستقر هستند و خدمات خوبی نیز ارائه داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار