در نشست دکتر مظفری با دكتر باقر لاريجاني معاون آموزشي وزارت بهداشت همکاری های طرفین در خصوص توسعه فضاهاي درماني مورد گفتگو قرار گرفت.
کد خبر: ۷۷۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 31 August 2019

به گزارش تابناک کیش، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش در این نشست که با حضور دكتر مظفري مديرعامل اين سازمان، دكتر داودي مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشي وزارت بهداشت، دكتر درخشان معاون درمان سازمان تامين اجتماعي و دكتر اسدي مدیرکل مشارکت‌های اقتصادی وزارت بهداشت هفتم شهریور در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد طرفین در خصوص فضاهاي درماني و زير ساخت هاي موجود، راهکارهای لازم جهت گسترش فعاليت هاي اين حوزه و  توسعه و گسترش گردشگري سلامت در جزیره کیش مورد بررسي قرار گرفت.

دكتر مظفري در اين ديدار با بیان این که  بستر سازي ها و موقعیت های بسیار خوب سرمایه گذاری که در حال حاضر در كيش فراهم شده است مرهون تلاش ها افرادی است که در دوره هاي مختلف به ويژه ٣٠ سال اخير فعالیت داشته اند اظهار داشت: گذشته از موقعيت خاص جغرافيايي و آب و هوايي این منطقه، بستر سازی ها و کارهای بزرگی که در کیش انجام شده است نوید بخش روند رو به توسعه این منطقه است.

وی افزود: در بسياري از حوزه ها با يك نگاه كارشناسي، به شرايط مطلوب كيش پي مي بريم و مي توان از آن در جهت رونق همه جانبه بهره برد و موجب اتفاقات بزرگ شد، چرا که بخش هایی از این جزیره تمدن، سابقه و ثروتي است كه مغفول مانده و ما به سراغش نرفتيم، در صورتي كه بايد به بهترين شكل از آن استفاده شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به تركيب و انتخاب افراد در هيات امنا بيمارستان كه هر یک از لحاظ جايگاه در سطح بالايي قرار دارند، بر انجام فعالیت های خاص و ویژه در مجموعه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تاکید کرد و گفت: با توجه به حضورکلیدی ترین افراد حوزه بهداشت، درمان، تامین اجتماعی و سازمان منطقه آزاد کیش در هیئت امنا بیمارستان، توقع ما نيز نسبت به فعاليت در اين مجموعه بيشتر است و به دنبال انجام فعاليت هاي بزرگ هستيم.

مظفري با بيان اينكه جزيره کیش با ٩٠ كيلومتر وسعت بايد پایلوت كارهاي جديد و متفاوت با سرزمين اصلي باشد گفت: امیدوارم بتوانیم بهترين ها را در كيش رقم بزنيم و رويداد ها و موفقيت هاي این منطقه به عنوان الگو در دیگر مناطق كشور مورد استفاده قرار گیرد چرا كه اين فرصت خدمت برای ما و ثروت و اندوخته اي خاص برای مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش و کشور است و مي توان به بهترين شكل از آن بهره گرفت.

دکتر مظفری در ادامه افزود: ما بايد با بهره گیری از فرصت های پیش رو، فضاي خوبي از لحاظ علمي و خلق ثروت در جهت رسيدن به آرامش و خدمات رساني به مردم ايجاد كنيم

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به ظرفیت پذیرش و ميزباني از ٢ ميليون گردشگر سالانه در جزيره كيش گفت: طرح هایی در حال انجام است که اين ظرفيت را به ٦ ميليون گردشگر افزايش می دهد تا در کنار ورود مسافران و گردشگران داخلی، شاهد حضور گردشگران سلامت از کشور های دیگر به جزیره کیش باشیم و به خوبي از اين امكانات و ظرفيت ها استفاده كنیم.

وي تنها معضل حال حاضر براي جذب گردشگران سلامت را محدوديت در سيستم حمل و نقل گردشگران خارجي بر شمرد و گفت: با توجه به محدوديت هاي پروازي كه از نظر من قابل حل مي باشد بايد با همكاريهاي سازمان هواپيمايي كشور اين مشكل را به حداقل برسانيم و اميدوارم با ایجاد فعاليتي پايدار، سالها شاهد آثار مثبت این اقدامات و بستر سازی ها باشيم.

در پايان اين ديدار دكتر مظفري ضمن اعلام آمادگي براي همكاري های لازم طرفین گفت: با توجه به نظرات مساعد هر دو طرف، پروپوزالي تهيه و در يك چارچوب كلي تفاهم نامه اي تنظيم شود تا امكانات مورد نياز را با همكاري بخش خصوصي مهيا و در آينده با مبحث دهكده سلامت تركيب و تلفيق کنیم تا مايه خير و بركات باشد.

لازم به ذکر است که راه اندازی مرکز طب سنتی با رویکرد استفاده از مزیت های جزیره از نظر آب و هوایی و دریایی در اولویت قرار داشته و اداره کل طب سنتی وزارت بهداشت طرحی را در این زمینه بزودی ارائه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار