رانندگان تاکسی سفید در کیش، از چرخه معیوب گردشگری و ورود برخی‌ مهمان‌های ناخوانده در این صنف گلایه‌مند هستند.
کد خبر: ۷۷۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 01 September 2019

تورلیدرهای تقلبی و تریپ خانمان‌سوز/ مسافربری خودروهای لوکس در کیش

به گزارش تابناک کیش، در روزهایی که بازاریان و کسبه کیش آنچنان حال خوبی ندارند، در روزهایی که ساکنان کیش از افزایش بی‌رویه نرخ اجاره مسکن و تحریم خودرویی به ستوه آمده‌اند، در روزهایی که تورم به‌ جز برای آن قشر خاص چند درصدی، شریان تنفس را مختل کرده است، رانندگان تاکسی سفید‌های کیش نیز از بی‌نظمی در حوزه گردشگری و حمل‌ونقل گلایه‌مند هستند.

این روزها «تریپ» یا همان درصدی که یک شخص از معرفی گردشگر به مراکز تفریحی، اقامتی و... دریافت می‌کند به معضلی برای کیش تبدیل شده است.

شاید شما هم مثل ما تا به‌ حال فکر می‌کردید پدیده گرفتن تریپ فقط توسط رانندگان تاکسی انجام می‌شود، اما تاکسی سفید‌های کیش با توجه به شرایط موجود، مخالفت حداکثری خود را با این پدیده اعلام کرده‌اند و از شیوع مسافربری خودروهای لاکچری و تعرفه‌های ارائه شده برای تریپ توسط گردشگری‌ها برای خبرنگار ما پرده برداشته‌اند.

یکی از رانندگان تاکسی سفید در گفت و گو با خبرنگار  فارس گفت: از هر کسی بپرسید به شما می‌گوید که تریپ را تاکسی‌ها می‌گیرند، در صورتی‌ که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: وقتی یک گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کند، افرادی در کیش شماره‌های تماس آنها را از مبدأ و به قیمت‌های 50 الی 100 هزار تومان خریداری می‌کنند و بعد از رسیدن آنها به کیش با آنها تماس می‌گیرند و خود را تورلیدر معرفی می‌کنند و می‌گویند به آنها ترانسفر رایگان ارائه می‌دهند.

این راننده تاکسی ادامه داد: این افراد با جلب اعتماد گردشگر آنها را به دفاتر گردشگری مورد نظر می‌برد و به ازای خرید گردشگر از تفریحات و دیگر خدمات، تریپ (درصد) معین خود را دریافت می‌کنند.

بدین ترتیب گردشگر باید هزینه بیشتری برای تفریحات یا رستوران پرداخت کند و مثلاً اگر نرخ غواصی 80 هزار تومان باشد، برخی گردشگری‌ها آن را به مسافر 120 هزارتومان می‌فروشند.

وی گفت: موضوعی که جدیداً راه افتاده این است که کانترهای گردشگری داخل هتل‌ها کنترل مسافران را در دست می‌گیرند و ماشین‌های شخصی برای ترانسفر آنها تهیه می‌کنند، حتی مسافرهایی را که به فرودگاه می‌برند هم به ما نمی‌دهند و با پورشه و اینفنیتی و ماشین‌های لوکس مدل بالا دنبال آنها می‌آیند، این در حالی است که کرایه فرودگاه 20 هزار تومان است، این ماشین‌ها که برای 10 ، 20 هزارتومان کار نمی‌کنند.

راننده تاکسی سفید در جزیره کیش گفت: با این وضعیت مسافر دیگر به تاکسی نمی‌رسد، سفره من روز به‌روز دارد کوچکتر می‌شود، بیش از 90 درصد رانندگان تاکسی گفته‌اند تریپ باید جمع شود، تریپ به‌نام ما است اما به کام دیگران است، اگر تریپ برداشته شود شخصی‌ها از این چرخه خارج می‌شوند.

وی افزود: مفسده الان، تریپ است و همه در این مسیر وارد شده‌اند و سوال اینجاست که چرا سازمان منطقه آزاد کیش دستگاه‌هایی را برای خرید تفریحات دریایی در سطح جزیره قرار نمی‌دهد؟

این راننده گفت: وقتی که گردشگر متوجه شود همه چیز را گران‌تر از قیمت واقعی خود دریافت کرده، ناراحت می‌شود و تبلیغات دهان به دهان صورت نمی‌گیرد و اینها باعث تبلیغ منفی می‌شود.

گرچه انتشار این گلایه‌های به‌ حق رانندگان تاکسی سفید، دلیل بر مبری شدن این صنف از تخلفات برخی از آنها همچون گرفتن تریپ‌ و کرایه‌های بدون ضابطه نیست که جای بحث و نظارت دارد و در موقع مناسب به این موضوعات نیز پرداخته خواهد شد، اما لازم است مسؤولان امر نظارت بیشتری در این حوزه داشته باشند و از شیوع بی‌نظمی تحت عنوان‌های مختلف جلوگیری کنند.

همچنین از دیگر ملزومات برای جلوگیری از بی‌نظمی و هرج و مرج، شفافیت در این زمینه‌هاست و با به‌روز کردن اپلیکیشن‌ها و معرفی مناسب آنها و سایت‌های معتبر گردشگری به گردشگران، دست واسطه‌ها نیز کوتاه خواهد شد و در ارزان شدن هزینه سفر به کیش که دغدغه بسیاری از مسافران است کمک بسزایی خواهد شد.

گزارش: مرتضی رضایی-خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار