نصری گفت: جبهه کفر و استکبار بخش اعظمی از وقت و سرمایه خود را صرف شبهه افکنی در باورهای دینی، مذهبی مسلمانان کرده و هوشیاری سخنرانان و مداحان برای خنثی کردن نقشه دشمن، ضروری است.
کد خبر: ۷۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 02 September 2019

به گزارش تابناک کیش، علیرضا نصری در گردهمایی هیئت های مذهبی، مداحان و شعرای آئینی با موضوع محرم، فرصت ها و تهدیدها، تصریح کرد: حرکت امام حسین علیه السلام بویژه نیمه تمام گذاشتن حج در بردارنده مفهومی صریح و روشن برای پیروان راستین مکتب اسلام است که عظمت شخصیت و رسالت سید و سرور جوانان اهل بهشت را نمایان می سازد.

نصری با اشاره به تعبیر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم  مبنی بر حسین منی و انا من حسین، اضافه کرد: قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در جهت زنده نگه داشتن شعائر اصلی دین، معنی واقعی این جمله را روشن می سازد.

فرماندار شهرستان قشم، بیان کرد: سراسر زندگی امام حسین علیه السلام و قیام پر عبرت ایشان برای انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و دین و مذهب، نقشه راه برای قدم نهادن در مسیر درست زندگی با شرافت است. 

وی محرم را دانشگاه تربیت مدرس توصیف و تصریح کرد: نکته برداری از پیام کربلا  و توجه عمیق به مفاهیم بلند آن، موجب پرورش اساتید و مدرسان زبده در اجتماع می گردد.

نصری اظهار کرد: یکی از پایگاه های استراتژیکی که دشمن در پی نفوذ و ضربه زدن به آن است، محرم و اجتماع مخلصانه عاشقان و پیروان مکتب عاشورا به عنوان منشاء حرکت های اصیل و بی بدیل ضد استکباری است.

وی از شعرا، مداحان و خطبای این حوزه خواست با پرداختن به واقعیت های انسان ساز و بی نظیر قیام امام حسین علیه السلام  شعور عاشورایی مخاطبین خود را تقویت نمایند. 

نصری تصریح کرد: تمام تلاش و فداکاری امام حسین و خاندان معظم پیامبر صلی الله علیه و آله  برای پرورش مکارم انسانی و بازیابی عزت و عظمت مسلمین بوده و هیچ چیز جز شرافت انسان و زنده نگه داشتن شعائر اصیل دین نبی برای این بزرگواران مهم نبوده است.

فرماندار شهرستان قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت اعتدال در برگزاری آئین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برنامه ریزی صحیح از نظر زمان و مکان تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار