در راستای برخورد با واحدهای گردشگری غیرمجاز و غیراستاندارد، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مردادماه مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک سفره خانه سنتی و یک کلوپ تفریحات دریایی لغو و دفترهای آنان پلمب شد.
کد خبر: ۷۷۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 04 September 2019

پنج واحد گردشگری در قشم پلمب شد

به گزارش تابناک کیش، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت همچنین ۱۴ واحد کاشانه مهمان به اداره اماکن نیروی انتظامی قشم برای پلمب معرفی شدند.

طاهره شهرکی افزود:در پنج ماه نخست سال جاری به ۲۱ واحد کاشانه مهمان جزیره قشم به علت رعایت نکردن مقررات و ضوابط و همچنین ارائه خدمات غیراستاندارد و عدم رعایت موازین بهداشتی اخطار کتبی ارسال شد که سه واحد از آنها در آستانه لغو مجوز قرار دارند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۴ مرکز اقامتی، پنج واحد سفره خانه سنتی و چهار واحد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری اخطار کتبی دریافت کرده اند و ۶ مرکز اقامتی و چهار سفره خانه سنتی نیز برای پلمپ به اداره اماکن نیروی انتظامی قشم معرفی شدند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این برخوردها با هدف ارتقای کیفیت خدمات، استانداردسازی اماکن اقامتی و برندسازی گردشگری در جزیره قشم انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات نامناسب و غیراستاندارد نارضایتی گردشگران را به دنبال دارد و از این رو واحدهای مرتبط با گردشگری جهت بهره‌مندی از مزیت‌های توسعه گردشگری باید با رعایت قوانین و مقررات با اخذ مجوزهای لازم، به مسافران و گردشگران خدمات با کیفیت ارائه کنند.

هم اکنون ۸۳ کاشانه مهمان در سطح جزیره قشم فعالیت می کنند. این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار