معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به وجود 159 طرح نیمه‌تمام و غیرفعال در جزیره کیش، از ایجاد کارگروه های تخصصی در راستای حمایت و راه‌اندازی مجدد طرح‌های مذکور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 17 September 2019
159 طرح‌ نیمه‌تمام جزیره کیش با ایجاد کارگروه‌های تخصصی مجددا فعال می‌شود

به گزارش تابناک کیش، ناصر آخوندی در نشست خبری با رسانه‌ها، از تلاش برای راه‌اندازی مجدد پروژه‌های غیرفعال و نیمه تمام جزیره کیش با ایجاد کارگروه‌های تخصصی و بررسی راهکارهایی جدید خبر داد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در حدود ۱۵۹ طرح غیرفعال و نیمه تمام در جزیره کیش وجود دارد که معادل ۳ میلیون متر مربع یا ۴.۳ درصد از اراضی جزیره مرجانی کیش را به خود اختصاص داده است و در ۶ ماه گذشته در راستای بررسی و رفع مشکلات این طرح‌ها، بیش از ۱۰۰ جلسه و ۲ هزار نفر ساعت کارگروه برگزار شده است.

به گفته آخوندی، از میان ۴۵ طرح مورد بررسی، ۱۶ پروژه به هتل اختصاص دارد که می‌تواند بیش از ۳ هزار اتاق به ظرفیت پذیرش هتل‌های جزیره کیش اضافه کند.

وی با اشاره به اینکه تامین هزینه‌های جاری سازمان نیازمند ایجاد درآمد پایداری است افزود: با مشارکت همگانی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده اکنون نگران هزینه‌های جاری نبوده و پروژه‌های زیرساختی که اثرات اقتصادی مثبتی در جزیره کیش دارد درحال اجرا شدن است.

آخوندی با تاکید بر تدوین نقشه راه به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: در این راستا با بررسی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در جزیره کیش مجموعه ای مشتمل بر ۳۳ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ریالی ۱۵۵ هزار میلیارد جمع آوری شده است تا با ارائه به سرمایه‌گذاران علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی، روند اجرای پروژه های سرعت بیشتری گرفته و از پروسه‌های اداری کاسته شود.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه هم اکنون 127 پروژه در بخش‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری به ارزش ریالی ۳۰ هزار میلیارد تومان و ارزش دلاری ۲۸۲ میلیون دلار در حال انجام است که امید می‌رود تا ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد، افزود: با انجام این پروژه‌ها ۲۸ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد می‌شود.

ایجاد دو صندوق با عنوان صندوق سرمایه گذاری زمین و مسکن با هدف جمع آوری سرمایه‌های خرد کیشوندان و بهره گیری از این سرمایه های خرد و سرگردان در حوزه مسکن با سرمایه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در هر صندوق از دیگر طرح هایی است که آخوندی به آن اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به انتشار و فروش اوراق صکوک توسط منطقه آزاد کیش به عنوان منطقه آزاد پیشرو در این حوزه، از تامین هزینه های راه اندازی عملیات مجدد ترمینال فرودگاه کیش با تامین ۳۰۰ میلیارد تومان از این طریق خبر داد.

راه‌اندازی بورس بین المللی در جزیره کیش، واگذاری شرکت های مختلف مانند کیش ایر و تله کیش در بورس و فرابورس طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و ایجاد درآمد پایدار برای سازمان در قالب مشارکت در طرح های مختلف و جلوگیری از فروش زمینه با تدابیر صورت گرفته توسط سازمان به ویژه در قالب مسکونی از مواردی است که آخوندی به آن ها اشاره کرد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش کمک به راه اندازی مجتمع مسکونی رویای زندگی با ۸۰۲ واحد در ۵ برج با مشارکت شرکت توسعه و سرمایه گذاری ۵۰ درصدی سازمان، مجتمع مسکونی دامون ساحلی ۲با مشارکت ۳۸ درصدی شرکت سرمایه گذاری سازمان که پیش بینی می شود در سال ۹۹ آماده بهره برداری باشد، چند هتل ۵ ستاره با امکانات ویژه همچون زمین فوتبال و مرکز دریا درمانی، شرکت داروسازی سورینت از زیرمجموعه های مدیفارم، شهرک ویلایی ونیز کیش با ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر، طرح لایروبی بندر تجاری کیش، احیاء عملیات طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش در کنار طرح تطویل باند فرودگاه که زمینه نشست و برخاست هواپیماهای غول پیکر در جزیره کیش را فراهم می سازد از دیگر برنامه ریزی های معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای فعال سازی طرح های غیرفعال و نیمه تمام جزیره کیش برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار