دکتر ضرغام رئیس دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش:
رئیس دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش با اعلام اینکه دکتر مونسان با تمام تلاششان درصدد رفع مشکلات مطرح شده از سمت این دانشگاه است ، عنوان کرد: ما اخیراً نامه هایی را به دکتر مونسان نوشتیم مبنی بر اینکه می خواهیم این دانشگاه تبدیل به اتاق فکر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شود و بتواند به بازوی علمی ایشان کمک کند.
کد خبر: ۷۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 17 August 2015
به گزارش تابناک _ جزیره، دکتر ضرغام رئیس دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص  عملکرد دکتر مونسان گفت:ارتباط ما با دکتر مونسان بسیار خوب و حسنه بوده و هست. در ضمن من ایشان را انسانی فعال و با انگیزه می دانم. کسی است که دغدغه کار را دارد و علاقمند است به رشد، توسعه و رونق جزیره و منطقه آزاد کمک کند و در کارش نو آوری داشته باشد.

 وی افزود:اگر مدیری بخواهد سازمانی را با همان چارچوب قبلی اداره کند، یعنی نوآوری ، خلاقیت و پویایی در کارش نباشد، تحولی در آن سازمان ایجاد نخواهد شد.دنیا، دنیای پویایی است. رشد، تغییر ، دگرگونی و تحول وجود دارد. کسانی می توانند پا به پای دنیا پیش روند تا خودشان خلاق، نوآور و مبتکر باشند و بتوانند در محیط کار و مدیریت پویایی به وجود آورند. تا آن جایی که من ارزیابی کردم، دکتر مونسان علاقمنداست با نوآوری از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه در کیش به نفع رشد و توسعه منطقه ، نهایت استفاده را بکند. وی می داند دانشگاه چه نقشی در رشد اقتصاد، فرهنگ، مسائل اقتصادی و اجتماعی و همچنین ارتقاء توان کارشناسی این منطقه دارد. ما این مجموعه آموزشی را از سال 85 در جزیره کیش ایجاد کردیم و در آن بر روی همه مردم جزیره از کودکان تا سالمندان و اقشار مختلف با آموزش های آزاد، برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی باز است.

رئیس دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش با اعلام اینکه دکتر مونسان با تمام تلاششان درصدد رفع مشکلات مطرح شده از سمت  این دانشگاه است ، عنوان کرد: ما اخیراً نامه هایی را به دکتر مونسان نوشتیم مبنی بر اینکه می خواهیم این دانشگاه تبدیل به اتاق فکر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شود و بتواند به بازوی علمی ایشان کمک کند.

همچنین دکتر ضرغام اظهار داشت:یکی از مهمترین ویژگی هایی که من در دکتر مونسان می بینم، اخلاق خوش، روی باز و چهره خندان ایشان است. من این خصوصیت را به عنوان یک فاکتور مهم حساب می کنم . از طرفی من به عنوان عضو هیئت امنای انجمن سرمایه گذاران کیش، اطلاع دارم که اعضای این انجمن رابطه خوبی با ایشان دارند و ارزیابی مثبتی از کارکرد دکتر مونسان دارند.بنابر این من اعلام می کنم که ما آمادگی کاملی داریم که با قرار گرفتن در کنار ایشان اثرات اقدامات مثبت ایشان را افزایش دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه سه بار به جزیره هندورابی سفر کرده گفت: در زمان 2 مدیر عامل قبل از دکتر مونسان به همراه دانشجویان به آن جزیره سفر کردم . در آن زمان هیچ فعالیتی برای استفاده از ظرفیت های گردشگری آن جا آغاز نشده بود. زمانی که اجرای پروژه های فرودگاه ، بندرگاه و مهمانسرای جزیره هندورابی در دوران مدیریت دکتر مونسان آغاز شد، بار دیگر به این جزیره سفر کردم و متوجه شدم که ایشان با علاقه خاصی این کار را انجام می دهد. وقتی در جزیره ای رفت و آمد زیاد باشد، جمعیت آن منطقه نیز افزایش پیدا می کند خود به خود در منطقه مرزی امنیت ایجاد و تأمین می شود. با اتمام پروژه های در دست اجرای جزیره هندورابی، علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران خارجی نیز به این جزیره زیبا سفر خواهند کرد و این می تواند به رشد اقتصادی، رفاه مردم و جامعه کمک کند.

همچنین دکتر ضرغام اجرای پروژه های زیر بنایی و عمرانی در جزیره کیش را لازم و ضروری دانست و گفت:در مناطق جنوبی کشور مانند استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان زندگی مردم وابسته کامل به برق است . اجرای  نیروگاه برق شماره 2 در جزیره کار بسیار ارزشمندی است.  با احداث این نیروگاه بسیاری از دغدغه های فکری ساکنان و همچنین سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در کیش برطرف خواهد شد. با احداث این نیروگاه ، میزان سرمایه گذاری ها در جزیره نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از موفقیت اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب 10000 متر مکعبی کیش یاد و عنوان کرد: بوی نامطبوعی که درمناطق  جزیره وجود داشت، برای ساکنان و گردشگران کیش غیر قابل تحمل بود. از طرفی وجود چنین تصفیه خانه ای به بهداشت و همچنین محیط زیست جزیره کمک شایانی می کند. با احداث این تصفیه خانه بوی نامطبوع از بین رفت و رضایت کیشوندان و گردشگران تأمین شد.

دکتر ضرغام در خصوص ایجاد پارک  در مناطق مختلف از جمله در مناطق مسکونی کیشوندان و نیز در نوار ساحلی جزیره گفت:با ساختن پارک و افزایش فضای سبز کمک به تولید اکسیژن بیشتر در هر منطقه ای می شود. برگ های سبز درخت ها، گازهای آلاینده موجود در هوا را جذب و به اکسیژن تبدیل می کنند.60 درصد اکسیژن کل دنیا را درختان تولید می کنند و نقش مهمی در کاهش گازهای گلخانه ای دارند که با احداث پارک های متعدد در جزیره کمک به داشتن هوای پاک نیز شده است ضمن اینکه وجود گل و گیاه فضای شادابی را به هر منطقه می دهد ، روح آدم را شاد می کند و باعث جذابیت می شود.

وی در خصوص امکانات بهداشت و درمان و تجهیز بیمارستان در جزیره کیش اظهار داشت:باید بر روی مسایل درمانی و پزشکی جزیره تعمق ویژه ای شود. معمولاً بخش خصوصی یا دولتی احداث بیمارستان های بزرگ را در جایی سرمایه گذاری می کنند که جمعیت قابل توجهی داشته باشد تا به همان میزان درآمد زایی داشته باشد . وقتی بیشتر جمعیت منطقه ای جوان باشد، کمک منطقه آزاد به   این مسئله لازم و ضروری به نظر می رسد. یکی از دغدغه های بزرگ هر منطقه ای امکانات بهداشتی و درمانی است. من به عنوان یک پدر اگر تصمصیم به مهاجرت به منطقه ای را داشته باشم درباره امکانات درمانی و همچنین مدرسه خوب آن منطقه تحقیق خواهم کرد. به امکانات و تجهیز بیمارستان در زمان مدیریت دکتر مونسان توجه بسیار خوبی شده است منتها باید تسهیلاتی ایجاد شود تا پزشکان متخصص در جزیره ساکن شوند تا نیاز نباشد در شرایط اورژانس بیمار را جهت درمان با پرواز به شهری دیگر فرستاد. من مطمئن هستم که با تقویت بیمارستان و همچنین مدارس کیفی در جزیره ، جذب و اقامت کارشناسان و سرمایه گذاران به کیش فراهم خواهد شد.

دکتر ضرغام افزود:یکی دیگر از فاکتورهای مثبتی که لازم می دانم در خصوص عملکرد دکتر مونسان عنوان کنم این است که در زمان مدیریت ایشان هماهنگی بیشتری بین مسئولان جزیره به وجود آمده که این هماهنگی و رفع اختلاف نظرها باعث به وجود آمدن آرامش و امنیت برای ساکنان جزیره شده است. مسئولان دست در دست هم برای رشد منطقه زحمات می کشند.

گفتنی است دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش با پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کمک شایانی به رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جزیره کیش کرده است. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار