کد خبر: ۷۹۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 05 November 2019
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسیب‌شناسی شود چرا طرح و پروژه‌های معدنی این استان قریب به یک دهه است که زمین مانده‌اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حسین کلانتری در نشست امروز شورای معادن با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم 13 آبان گفت: گاهی مبارزه با استکبار دست خود ما است رهبر انقلاب هم در دیدار 12 آبان امسال دانشجویان و دانش‌آموزان فرمودند هر جایی که به رونق تولید کمک کنیم مبارزه با استکبار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بررسی مشکلات 7 واحد معدنی با حضور مسوولان کشوری و استانی در نشست شورای معادن گفت: آسیب‌شناسی شود چرا طرح‌ها و پروژه‌های حوزه معدن این استان قریب به یک دهه مانده است هر چه این مسائل ادامه داشته باشد می‌شود کلاف سردرگم.
وی بر رفع مشکلات واحدهای معدنی تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های معدنی در استان دیر شروع شده به همین علت در این زمینه توسعه و پیشرفت چشم‌گیری نداشته‌ایم و در کشور هم در رده آخر هستیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اتاق بازرگانی استان فعال است بنابراین از سازمان نظام مهندسی معدن می‌خواهیم آموزش سرمایه‌گذاران و فعالان را در این حوزه را با همکاری اتاق استان در دستور کار قرار دهد و رسانه‌ها هم به این موضوع بپردازند.
کلانتری با اشاره به ظرفیت‌های متعدد سازمان نظام مهندسی معدن برای حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه گفت : نگران کننده است که فعال و سرمایه‌گذار بخش خصوصی استان از این ظرفیت‌ها بی‌اطلاع هستند.
وی تصریح کرد: سفره حمایت و  استفاده از ظرفیت نظام مهندسی معدن پهن  و همه از آن استفاده می‌کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت اطلاع ندارند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری برای یک اشتغال صورت می‌گیرد اما در حوزه معدن 7 تا 17 شغل ایجاد می‌شود و تاثیر اشتغال معدن نسبت به سایر مشاغل بالا است.
کلانتری عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها هم شناسنامه کاملی از سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های موجود تهیه شود تا با فعال کردن آنها بتوانیم از ظرفیت و پتانسیلی که دارند بهره‌مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار