همزمان با روز جهانی هواپیمایی، مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه بین المللی قشم از کسب رتبه دوم حجم پروازی فرودگاه بین المللی قشم در بین مناطق آزاد کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 09 December 2019

به گزارش تابناک کیش، جعفر پاکنژاد ضمن تبریک روز جهانی هواپیمایی به تمامی فعالان این عرصه اظهار کرد: فرودگاه بین المللی قشم در بین 83 فرودگاه‌ موجود در کشور به لحاظ حجم پرواز در رتبه هفدهم، در بین استان ها رتبه چهاردهم و در بین مناطق آزاد بعد از کیش در جایگاه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به آمار پروازهای این فرودگاه از ابتدای سال تا انتهای آبان ماه گفت: حجم پروازی این فرودگاه با دو هزار و 358 پرواز داخلی رفت و برگشت، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 5 درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه بین المللی قشم، این رشد حجم پروازی در جزیره گردشگرپذیر قشم در حالی صورت گرفته که به واسطه شرایط اقتصادی در ماه های اخیر، بیشتر فرودگاه های کشور با کاهش تعداد پرواز مواجه بوده اند.

پاکنژاد ادامه داد: شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و شیراز، چهار مقصد پروازهای داخلی جزیره هستند.

وی از انجام 418 پرواز خارجی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود: قشم در حال حاضر به مقاصد دبی و مسقط پرواز دارد و با توجه به ظرفیت بالای گردشگری جزیره، در تلاش هستیم تا پایان سال جاری، مسیر پروازی قشم به دوحه را نیز راه اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه بین المللی قشم ادامه داد: این فرودگاه با بیش از ۸۲۰ هکتار مساحت، یکی از بهترین باند ها و سطوح پروازی در میان فرودگاه‌های کشور  را داراست.

 وی تاکید کرد: قشم همچنین به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی گردشگری، تاریخ غنی و ظرفیت های تجاری خود، به عنوان یکی از فرودگاه های پرترافیک جنوب کشور شناخته می شود.

پاکنژاد با اشاره به فعالیت حداقل هشت شرکت هواپیمایی در این فرودگاه عنوان کرد:  ایران ایر، قشم ایر، آتا، زاگرس،  معراج،  وارش،  تابان و آسمان هشت شرکتی هستند که در چهار مسیر هوایی داخلی و دو مسیر هوایی خارجی پرواز می کنند.

16 آذر ماه مصادف با 7 دسامبر سال روز امضای کنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی در سال 1944 است که متعاقب امضای این کنوانسیون، سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) تأسیس شد.

مأموریت ایکائو هماهنگ‌سازی استانداردهای بین‌المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار