پیش‌بینی می‌شود با ورود یک سامانه جدید بارشی از سمت غرب استان به جزیره قشم، فعالیت اسکله مسافری شهید ذاکری قشم از ظهر روز سه شنبه دچار اختلال و یا تعطیل شود.
کد خبر: ۸۰۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 10 December 2019

به گزارش تابناک کیش، رییس هواشناسی قشم روز سه شنبه گفت: این سامانه تا بعد از ظهر روز چهارشنبه در این منطقه فعالیت خواهد کرد.

محمد کاملی دیرستانی افزود: شناورهای صیادی و گردشگری نیز در بازه زمانی مذکور از فعالیت خودداری کنند.

وی ادامه داد: پیشبینی می‌شود با فعالیت این سامانه سرعت باد لحظه‌ای به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و  ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی‌متر برسد.

رییس اداره هواشناسی قشم تصریح کرد: بارش قابل ملاحظه‌ی تگرگ توسط این سامانه پیش‌بینی می‌شود که شدت فعالیت آن بیشتر بر روی دریا است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب ها: بارشی ، اسکله ، قشم ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار