رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز گفت: تمامی پایگاه‌های اورژانس البرز به علت وارونگی و پایداری آلاینده هوا در آمادگی کامل قرار دارند.
کد خبر: ۸۰۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 15 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز گفت: با توجه به اینکه سطح آلاینده ها در استان البرز در وضعیت هشدار قرار گرفته و امروز نیز با وارونگی و پایداری هوا مواجه هستیم تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

او افزود: به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نه دستگاه آمبولانس در میادین و اماکن پرتردد کرده و کارشناسان فوريت های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعين، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند. شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر، از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

بابایی گفت: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند. همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

او افزود: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری ها ی تنفسی از جمله آسم و عفونت های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز گفت: از شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم به توصیه ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمانهای ذیربط به کرات اعلام می شود توجه کرده و توصیه ها را به کار گیرند.

او افزود: گروه های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران با بیماری های زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی است.

بابایی در ادامه گفت: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کار، حتما از ماسک های استاندارد استفاده نمایید.

او افزود: طبق گزارشات سازمان هواشناسی که حاکی از شروع بارندگی از روز سه شنبه هفته جاری در استان البرز است ، لازم است تذکر جدی داده شود که بارش باران بعد از روزهای آلودگی هوا مي تواند سمی و خطرناک بوده و از شهروندان عزیز تقاضا می شود در اولین ساعات بارندگی در فضاهای باز تردد نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار