سهراب کلوندی با تأکید بر اینکه دستگاه فرود خودکار جزء الزامات یک فرودگاه نیست، تصریح کرد: بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا هم این دستگاه را ندارند.
کد خبر: ۸۱۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 22 January 2020
مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه دستگاه کمک ناوبری برای فرود (ILS) اطلاعات هوانوردی را به خلبان می‌دهد، گفت: فقط فرودگاه‌های بزرگ کشور به دستگاه‌های ILS مجهز هستند و بسیاری از فرودگاه‌های کوچک از جمله فرودگاه همدان فاقد این دستگاه است.

به گزارش ایسنا، کلوندی با اشاره به اینکه تهیه دستگاه فرود خودکار جزء اختیارات کشوری است، افزود: این دستگاه باید در کشور تهیه شود و بر عهده استان نیست، اما مسائل تحریمی باعث شده که این دستگاه وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه فرود خودکار جزء الزامات یک فرودگاه نیست، تصریح کرد: بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا هم این دستگاه را ندارند.

کلوندی با اشاره به اینکه همدان بعد از شهرکرد بلندترین بام ایران است، اعلام کرد: فرودگاه همدان ۵۷۷۱ پا از سطح دریا فاصله دارد و همین موضوع باعث می‌شود توده‌های سرد و گرم در این منطقه مه صبحگاهی ایجاد کند و دید خلبان به زیر ۱۰۰ متر برسد.

وی با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته به علت وضعیت جوی کشور پروزا‌های زیادی کنسل شده است، بیان کرد: در روز‌های گذشته به علت بارش برف و محدودیت دید پرواز همدان-کیش و همدان-مشهد کنسل شد.

به گزارش ایسنا، در یکی از رسانه‌های محلی همدان این موضوع مطرح شد که «فرودگاه همدان سیستم فرود خودکار (ILS) هواپیما ندارد و این یک معضل است که موجب کنسل شدن پرواز‌ها در تغییرات سطحی آب‌و هوا می‌شود.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار