سپاهان طلسم العین را می‌شکند؟
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در اولین دیدارشان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف حریفان‌شان از قطر و امارات می‌روند.
کد خبر: ۸۲۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 11 February 2020

تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، امروز در دو دیدار دیگر در مرحله گروهی برابر حریفان‌شان قرار می‌گیرند.

الدحیل- پرسپولیس، ساعت ۱۸:۴۵

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل در این سال‌ها زیاد تکرار شده و رفته رفته به یک بازی کلاسیک در آسیا تبدیل می‌شود. پرسپولیسی‌ها در فصلی که به فینال این رقابت‌ها رسیدند، در مرحله یک هشتم نهایی در قطر با نتیجه یک بر صفر به الدحیل باختند اما در بازی برگشت موفق شدند با پیروزی سه بر یک به مرحله بعدی بروند.

پرسپولیس این فصل هم مانند فصول گذشته به عنوان صدرنشین لیگ ایران پا به این مسابقات می‌گذارد و به نظر می‌رسد به لحاظ فنی هم از ابتدای فصل وضعیت بهتری داشته باشد. سرخ‌پوشان که فصل را با کالدرون شروع کردند حالا بعد از چند فصل لیگ قهرمانان را با یک مربی ایرانی یعنی گل‌محمدی آغاز می‌کنند. این مربی در ۸ مسابقه‌ای که در این رقابت‌ها حضور داشته ۴ بار پیروز شده، ۳ مساوی به دست آورده و یک بار هم تن به شکست داده. گل‌محمدی زمانی که در ذوب‌آهن بود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان موفق شد الدحیل را شکست بدهد. پرسپولیس بیش‌تر نفرات فصل گذشته‌اش را حفظ کرده و هم‌چنین دو بازیکن خارجی، یعنی استوکس و اوساگانا هم می‌توانند برای این تیم به میدان بروند. آن‌ها بعد از نایب قهرمانی در آسیا، فصل گذشته به همراه برانکو ایوانکوویچ نتوانستند نتایج‌شان را تکرار کنند و در همان مرحله گروهی حذف شدند. سرخ‌پوشان برای این که ثابت کنند نتایج‌شان اتفاقی نبوده باید در این فصل در گروه "سی" مسابقات، الدحیل قطر، التعاون عربستان و شارجه را از پیش رو بردارند.

پرسپولیس برای مسابقه اولش محروم و مصدومی ندارد و از روز شنبه در قطر حضور پیدا کرده است و آخرین تمرینش را روز گذشته در ورزشگاه محل مسابقه برگزار کرد.

الدحیل یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های آسیا در خط حمله است. آن‌ها معز علی، آقای گل آسیا را در تیم خود داشتند و برای این فصل ماریو مانژوکیچ، ستاره پیشین تیم‌های یوونتوس و بایرن مونیخ را هم جذب کرده‌اند که می‌توانند دردسارهای زیادی برای خط دفاع پرسپولیس ایجاد کنند. البته خط دفاع پرسپولیس در این فصل خوب عمل کرده و در لیگ برتر تا این‌جا ۹ گل دریافت کرده است. الدحیل در حال حاضر با ۳۳ امتیاز صدرنشین لیگ قطر است.

ولید الرکراکی، سرمربی این تیم گفته است که بازی سختی برابر پرسپولیس دارند و برای بردن صدرنشین لیگ ایران نیاز به تلاش مضاعف است. به گزارش رسانه‌های قطری، این تیم در دیدار برابر پرسپولیس چهار بازیکن اصلی خود یعنی، بسام الراوی، اسماعیل محمد و یوسف المساکنی را به دلیل مصدومیت و محمد مونتاری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. قضاوت این مسابقه بر عهده عظیم موف عزیز ازبکستانی است.

العین- سپاهان، ساعت ۱۸:۲۰

العین امارات یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا است و هدایت آن را پدرو امانوئل بر عهده دارد. امانوئل یک ماه است که به این تیم آمده و با سه پیروزی و دو تساوی شرایط نه چندان مطلوب این تیم را بهبود بخشیده است.
بعد از مدت‌ها دوری از لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان باید امروز برابر یک رقیب قدرتمند به میدان برود. زردپوشان تا کنون شش بار برابر العین قرار گرفته‌اند که حاصل آن سه تساوی و سه شکست برای نماینده ایران بوده است. سپاهان در این مسابقه گئورگی ولسیانی و محمد ایرانپوریان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

حریف آن‌ها بازیکنان خارجی شاخصی در ترکیب خود دارد که می‌توان به کایو کاندو که با ارزش‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود اشاره کرد. البته او تابعیت اماراتی دارد و در لیست لژیونرهای العین قرار نمی‌گیرد.

سپاهان بعد از بازی برابر العین به جزیره کیش می‌رود و از آن‌جا برای مصاف با السد قطر راهی این کشور می‌شود./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار