شهردار قم بر بازبینی طرح‌ها و برنامه‌های ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با توجه به شیوع بیماری‌های واگیردار در سطح کشور تاکید کرد و گفت: برنامه‌های نوروزی شهرداری قم با هدف افزایش نشاط اجتماعی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۲۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳ 04 March 2020

به گزارش تابناک قم، در جلسه‌ فوق‌العاده ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، بر لزوم بازنگری در طرح‌ها و برنامه‌ها با توجه به شیوع بیماری‌های واگیردار و به خصوص ویروس کرونا در سطح کشور و همچنین شهر قم تأکید شد.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در این جلسه، تلاش در راستای حفظ روحیه امید و همدلی در بین شهروندان و زائران در شهر قم را از جمله سیاست‌های اصلی و اجرایی این ستاد عنوان کرد و افزود: علاوه بر تلاش در خصوص خدمت‌رسانی شایسته در ایام پایانی سال و نوروز، رعایت دقیق نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط کارکنان بخش‌های مختلف نیز باید به صورت جدی دنبال شود.

وی شرایط ویژه شهر و استان قم به علت شیوع این بیماری و درگیری بخش‌های مختلف برای کنترل، درمان، آموزش و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری را یادآور شد و افزود: مجموعه شهرداری قم علاوه بر مباحث خدماتی مرتبط با این موضوع، در خصوص آموزش، پیشگری و اطلاع‌رسانی نیز اقداماتی را با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی قم به انجام رسانده است.

شهردار قم توجه به مباحث فرهنگی و حفظ روحیه امید در قشرهای مختلف شهروندان را از دیگر وظایف مجموعه مدیریت شهری دانست و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، می‌بایست مباحثی که افزایش سطح امید در جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی را در پی دارد به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.

سقائیان‌نژاد زیباسازی و فضاسازی متناسب با ایام نوروز و آغاز سال جدید با استفاده از اِلِمان‌ها و مبلمان جدید و مردم‌پسند در تمام سطح شهر را مورد توجه قرار داده و افزود: با توجه به شرایط روحی و روانی شهروندان در این ایام و جلوگیری از ازدحام و تجمع افراد و تعطیلی مراکز فرهنگی و تفریحی، ایجاد محیطی آرام و زیبا در سطح شهر می‌تواند تأثیر به سزایی در آرامش روانی جامعه به دنبال داشته باشد.

توجه به سیما و منظر شهری از جمله رنگ‌آمیزی سطوح و مبلمان شهری، کاشت بوته گل‌های فصلی، شستشوی معابر و استفاده از مفاهیم امیدزا در تبلیغات شهری و اجرای پویش‌های تبلیغاتی از دیگر مباحثی بود که شهردار قم در این جلسه بر اجرای آن با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی توسط مجموعه‌های مختلف شهرداری قم تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار