مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دوربین حرارتی در ورودی ترمینال داخلی فرودگاه تبریز نصب شد.
کد خبر: ۸۳۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 17 March 2020

رامین آذری، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه به علت دقت تب سنجی و با توجه به حجم بالای مسافران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این فرودگاه نصب و به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: این سیستم قادر است به طور همزمان چندین نفر از مسافران را به طور یکجا رصد و پایش کند و در صورتی که درجه حرارت هر یک از مسافران از حد معمول بیشتر باشد با مشخص کردن تصویر وی و اعلام هشدار به کاربر سیستم، اعلان خطر می کند.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بهسازی و نصب دکل های جدید روشنایی اپرون در فرودگاه تبریز گفت: با توجه به توسعه اپرون فرودگاه تبریز، این اقدام برای تامین روشنایی محل پارک هواپیماها، طبق استاندارهای هوانوردی انجام شده است.

آذری، ادامه داد: در این راستا ۹ دکل روشنایی موجود با نظارت اداره فنی فرودگاه تبریز و هماهنگی اداره کل تسهیلات و تجهیزات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بهسازی شده و یک دستگاه دکل جدید خریداری و در حال نصب و راه اندازی است.

وی با بیان اینکه در این دکل ها از پروژکتورهای LED نسل جدید استفاده شده است، یادآوری کرد: اعتبار کل پروژه ۶ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار