رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آغاز فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در کرمانشاه خبر داد و گفت: کشتی، شنا و رشته‌های رزمی مانند بوکس، تکواندو، کاراته، کونگ فو، ووشو و جودو که تماس بدنی ورزشکاران در آنها بیشتر است، هنوز در استان فعال نیستند.
کد خبر: ۸۵۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا صیدی ، بااشاره به شروع فعالیت برخی رشته‌های ورزشی از نیمه اردیبهشت، اظهار کرد: در این مرحله پس از توقفی چندماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، 29 رشته ورزشی انفرادی و غیرگروهی مانند تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، دوچرخه سواری، دوومیدانی و ... توانستند فعالیت خود را از سرگیرند.

وی بابیان اینکه طی هفته گذشته هم تعدادی از رشته‌های ورزشی گروهی با تماس بدنی کم مجوز فعالیت گرفتند، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برخی از رشته‌های ورزشی مانند فوتبال که تماس بدنی ورزشکاران در آن کمتر است، فعالیت خود را از سرگرفته‌اند، اما رشته‌های پُربرخورد همچنان غیرفعالند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای استان اضافه کرد: کشتی، شنا، شمشیربازی و برخی رشته‌های رزمی مانند تکواندو، کاراته، بوکس، کونگ فو، جودو و ووشو از جمله رشته‌هایی هستند که هنوز نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی از شروع فعالیت فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: برای بازگشایی این رشته در استان شروطی به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که مستلزم رعایت آن هستند، از جمله اینکه اگر سابقا در محیطی 100 متری 15 تا 20 نفرتمرین می‌کردند، اکنون باید بین هشت تا 10 نفر تمرین داشته باشند.

صیدی در ادامه درخصوص از سرگیری فعالیت رشته فوتبال هم در استان افزود: به تیم‌های ورزشی استان اعلام کرده‌ایم که می‌توانند از پایان دهه اول خرداد تمرینات خود را شروع کنند. البته مدارس فوتبال هنوز این امکان را ندارند که فعالیتی داشته باشند، چراکه عموم مخاطبین آنها کودکان و رده های پایه هستند و آغاز فعالیت آنها از ابتدای تیر خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه نظارت مستمری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت گرفته‌اند انجام می‌گیرد، عنوان کرد: باشگاه‌ها موظف هستند پس از هربار تمرین ورزشکاران، ضدعفونی کامل محیط باشگاه را انجام دهند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای استان بااشاره به بازگشایی تمام مجموعه‌های ورزشی کرمانشاه، اعلام کرد: برای حفظ سلامت ورزشکارانی که در این اماکن تمرین می‌کنند، گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه‌ها را بصورت منظم انجام می‌دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار