بررسی آماری شمار آزمایش‌های تشخیص کرونا که در هر روز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود، نشان می‌دهد که شمار آزمایشات به کمتر از 500 مورد در استان رسیده است!
کد خبر: ۸۷۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 11 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه سیاست‌های کلی وزارت بهداشت در عدم اعلام شمار مبتلایان قطعی هر روز در استانها، چند مدتی است که از ارائه آمار شمار مبتلایان روزانه که آزمایش تشخیص کرونای آنها مثبت شده است، خودداری می‌کند که البته این اقدام در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت به منظور عدم ایجاد تناقض در آمارها است چرا که ممکن است آمارها به طور مستمر از سراسر کشور دچار تغییر شود.

کاهش آزمایش‌های کرونا در روزهای اخیر در هرمزگان/ ضرورت جدیت در تست‌گیری برای شناسایی خوشه‌ها

در شاخص انجام شمار آزمایشات تشخیص کرونا در هرمزگان قرار بود تا ظرفیت انجام این آزمایشات در استان با ایجاد دو آزمایشگاه تشخیصی در شرق و غرب هرمزگان به بیش از هزار مورد در روز افزایش یابد و ما شاهد بودیم که در روزهای ابتدایی شیوه بیماری کرونا، آزمایشگاه بندرعباس تا روزانه 800 تست را نیز به انجام می‌رساند.

انجام آزمایش تشخیص کرونا از آن جهت مهم است که می‌تواند سبب تشخیص سریع‌تر بیماری شده و حتی در شناسایی خوشه‌ها و افراد مبتلا نیز موثر واقع شود تا افراد مبتلا سریع‌تر به قرنطینه فرستاده شوند و از شیوع این بیماری ممانعت به عمل آید.

در روزهای قرمز کرونا در هرمزگان، متأسفانه شمار آزمایشات تشخیص کرونا در استان که گمان می‌رفت با راه‌اندازی آزمایشگاه کیش و آزمایشگاه میناب، روند صعودی داشته باشد اما روز به روز کاهش یافته به طوری که در یک هفته اخیر به کمتر از 500 مورد در روز رسیده است.

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل تداوم وضعیت قرمز استان، کاهش همین تست‌های روزانه کرونا در استان است که دانشگاه علوم پزشکی می‌بایست ضمن رصد دقیق این مشکل، از ظرفیت نمایندگان استان و استاندار که این روزها به خوبی پای‌کار حمایت از دانشگاه قرار گرفته‌اند، استفاده و این مشکل را برطرف کند.

مقایسه آمار روزانه اعلامی از شمار کل آزمایشات انجام شده نشان می‌دهد که حد فاصل 12 تا 20 تیرماه در هرمزگان روزانه به ترتیب 453، 610، 438، 207، 470، 486، 364، 491 و 513 مورد آزمایش انجام شده است و این در حالی است که قرار بود شمار آزمایشات روزانه در هرمزگان به 1200 مورد در روز برسد.
منبع: فارس
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار