کد خبر: ۸۷۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 12 July 2020

 

مناطق مختلف گیلان برای جذب گردشگر ظرفیت‌سنجی می‌شود

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به وجود ظرفیت‌های خدادادی بسیار در نقاط مختلف این استان گفت: مناطق مختلف گیلان برای جذب گردشگر ظرفیت‌سنجی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آرش فرزام‌صفت عصر امروز در جلسه‌ای در فرمانداری رشت با بیان اینکه نوع فعالیت‌ها و کسب و کار در استان دچار تغییراتی شده است اظهار داشت: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که پرداخت تسهیلات و نحوه حمایت دولت را از صرف پرداخت وام به حمایت از چرخه تولید سوق دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت تعاون حمایت از قراردادها و فعالیت‌های مبتنی بر فروش است گفت: صندوق کارآفرینی امید عموماً در حوزه جوانان و زنان فعالیت داشت و وام ازدواج پرداخت می‌کرد اما با اعمال تغییرات و حمایت از این بنگاه مالی فعالیت‌های صندوق به‌سمت اشتغالزایی رفت.

وی حمایت صندوق کارآفرینی امید از ایجاد اشتغال در روستاهای گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید در زمینه اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی عملکرد مثبتی داشته و باید با استفاده از ظرفیت‌ها در هر روستا و حمایت از فعالین هر منطقه به اهداف مد نظر برسیم که از گذشته نیز با حمایت و برندسازی در این زمینه گام برداشتیم.

بیشتر بخوانید
  • تلاش برای تبدیل استان مرکزی به مقصدی برای گردشگران؛ امکانات استان در راستای جذب گردشگر استانداردسازی می‌شود

  • رویدادهای فرهنگی یکی از شاخص‌های اصلی برای جذب گردشگری در کیش است

  • بافت تاریخی گرگان برای جذب گردشگران احیا می‌شود

فرزام‌صفت با تاکید بر اینکه باید یک عنوان فعالیت را در هر روستایی پررنگ کنیم و از حضور گردشگران در نقاط مختلف استان بهره ببریم تصریح کرد: نمونه‌های موفقی نیز در اینباره وجود دارد که در این راستا می‌توان به حضور گردشگران در رودبار برای دیدن گل سوسن چلچراغ اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه شرق گیلان با محصول فندق و غرب استان نیز با محصول کیوی ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی خوبی در جذب گردشگر دارند افزود: انتظار ما از مسئولان این است که عناوین و ظرفیت‌های شهرستان‌ها و روستاهای گیلان را شناسایی کرده و آن را به صندوق معرفی کنند تا تسهیلات لازم برای آن پرداخت شود. 

وی با بیان اینکه باید مکان‌هایی برای عرضه و فروش محصولات روستایی تعبیه شود عنوان داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده وجود مکان مناسب برای فروش محصولات است و اگر می‌خواهیم به این سمت حرکت کنیم باید مکان‌هایی را برای آن در نظر بگیریم که صندوق کارآفرینی این امکان را فراهم کرده و باید نقاط دارای ظرفیت در رشت و سایر شهرها مشخص شود.

فرزام‌صفت با تاکید بر اینکه دبیرخانه کارگروه باید در هر روستای استان گیلان عناوین و رسته‌های فعالیت را ظرفیت سنجی کند اظهار داشت: تفاهم نامه‌هایی در این راستا در استانداری گیلان تعبیه شده که منابعی را در اختیار صندوق قرار دهیم تا در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به مشتریان پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار