واکنش برخی پیشکسوتان تنیس روی میز به گفته های محسن بهرامی نژاد سرپرست هیات؛
ملی پوش کرمانی تنیس روی میز دهه 60 در ادامه افزود: پس از 30 سال هنوز هیچ ورزشکاری از کرمان نتوانسته است عنوان قهرمانی کشور و حضور در تیم ملی را در کارنامه ورزشی اش ثبت کند. زمانی استان کرمان به لحاظ امکانات شرایط خیلی بدی داشت، اما اکنون با توجه به امکانات فوق العاده ای مثل سالن کهنوجی چرا نتوانسته ایم زمینه را برای رشد و فعالیت استعداد های استان هموار سازیم؟
کد خبر: ۸۷۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 16 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ محسن بهرامی نژاد سرپرست فعلی هیات تنیس روی میز استان کرمان و رئیس این هیات در هشت سال گذشته در گفت و گویی با وضعیت این رشته را در کرمان خوب عنوان کرده است. اما از نگاه برخی از پیشکسوتان و اهالی با سابقه این رشته در استان گفته های رئیس هیأت با وضعیت موجود تناقض دارد و آن ها اصلا شرایط تنیس روی میز استان را خوب نمی بینند.

مهرداد جرجندی: حضور در جایگاه 25 کشور شایسته هیات تنیس کرمان نیست/ بهرامی و همراهانش مدیریت ضعیفی دارند

قهرمان سابق تنیس روی میز بزرگسالان ایران می گوید جایگاه کنونی استان کرمان در رشته تنیس روی میز برازنده این استان نیست. کرمان به لحاظ امکانات و استعداد یکی از استانهای با پتانسیل بالای کشور است و این شرایط نگران کننده را دارد.

کارنامه و عملکرد ضعیفی دارید/ چگونه شرایط را خوب توصیف می کنید

مهرداد جرجندی قهرمان سابق تنیس روی میز ایران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حضور استان کرمان در قعر جدول رده بندی استانها که همه ساله از سوی فدراسیون اعلام می شود بیان گر وضعیت بد تنیس روی میز در کرمان است. متأسفانه جایگاه هیات استان کرمان در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جایگاه 25 را داریم!
ملی پوش کرمانی تنیس روی میز دهه 60 در ادامه افزود: پس از 30 سال هنوز هیچ ورزشکاری از کرمان نتوانسته است عنوان قهرمانی کشور و حضور در تیم ملی را در کارنامه ورزشی اش ثبت کند. زمانی استان کرمان به لحاظ امکانات شرایط خیلی بدی داشت، اما اکنون با توجه به امکانات فوق العاده ای مثل سالن کهنوجی چرا نتوانسته ایم زمینه را برای رشد و فعالیت استعداد های استان هموار سازیم؟
جرجندی تصریح کرد: به نظر من مدیریت ضعیف آقای بهرامی نژاد و نزدیکانشان، نبود یک برنامه منسجم برای تنیس روی میز استان و بی توجهی به نخبگان این رشته تنزل و سقوط جایگاه تنیس روی میز استان کرمان را به دنبال داشته است،
وی همچنین در خصوص حضور خانم حمیده ایرانمنش به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز دختران ایران گفت: خانم حمیده ایرانمنش یکی از تنیس بازان خوب کرمان بود، وی وقتی در تهران و مشهد مشغول انجام تحصیلات دانشگاهی بود، تمریناتش را رها نکرد، پیشرفت و رسیدن وی به تیم ملی هیچ ارتباطی به حمایت هیات استان از ایشان ندارد، چرا که به طور کلی کار آموزش و پرورش در هیات استان تعطیل است.
جرجندی تصریح کرد: به جرات می گویم حضور خانم ایرانمنش در تهران و مشهد موجب شد تا ایشان به جایگاه تیم ملی بانوان برسند، خانم ایرانمنش نان تلاش و پشتکارخودش را می خورد، از گفته های آقای بهرامی نژاد تعجب می کنم که به شکلی وانمود می کنند که این موفقیت حاصل تلاش هیات کرمان بوده است.
وی با انتقاد از بی توجهی های فدراسیون تنیس و اداره کل ورزش و جوانان به اتفاقات هیات تنیس و وضعیت نابسامان این هیات گفت: قصد تخریب کسی را ندارم، به عقیده من خانه از پای بست ویران است، مسئولیت ورزش به افرادی سپرده شده که توان اینکار را ندارند، چند سال قبل وقتی با معاون وقت اداره کل ورزش و جوانان استان در همین خصوص صحبت کردم، به من پاسخ داد که ما همین که چراغ یک رشته ای در کرمان روشن باشد برایمان کافی است!اداره کل ورزش و جوانان چرا در قبال عملکرد ضعیف هیات ها های ورزشی مسئولان آن ها را مواخذه نمی کند؟
جرجندی تصریح کرد: هیات تنیس روی میز چند سالی است عملکرد ضعیفی دارد، آمار و عملکرد ما واقعا در تنیس روی میز منفی است، اما هیچکس عملکرد ایشان و همراهانش را تجزیه و تحلیل نمی کند؟ بلکه با حضور ایشان در مجمع جدید هم موافقت می کنند، آقای محسن بهرامی نژاد عملکرد هشت ساله اخیر شما آنقدر ضعیف بوده که این کارنامه جای هیچ دفاعی نداشته باشد.

ثمره مرادی:
کمیته های هیات وضعیت بدی دارند / قارداشی نمی تواند وضعیت هیات کرمان را ارزیابی کند؟

پیشکسوت تنیس روی میز استان می گوید بسیاری از کمیته های هیات نه مسئولی دارند و نه فعالیت می کنند

حامد ثمره مرادی از قهرمانان تنیس روی میز استان در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید مدیریت ضعیف مقامات هیات تنیس روی میز بر این رشته آنقدر ضعیف و پر حرف و حدیث است که می توانم ساعت ها در این خصوص با شما صحبت کنم.
وی در پاسخ به سوالی که چرا طی این مدت سکوت اختیار کرده اید و انتقادی به عملکرد محسن بهرامی نژاد نداشته اید، گفت: تا 4 سال قبل ارتباط دوستانه ای با بهرامی و دهقان دبیر هیات داشتیم، اما از آن زمان به این سو وقتی متوجه شدیم که دوستان عملکرد ضعیفی دارند و به توصیه ها توجهی نمی کنند از آن ها فاصله گرفتیم.
ثمره مرادی تصریح کرد: واقعا در طی این سال ها تنیس روی میز استان کرمان به سمت ضعف و افول پیش رفته و ندیده ایم که آقایان برای تنیس کاری انجام دهند. شما اگر توانستید نام یک بازیکنی را که در این هشت سال در تنیس روی میز استان رشد کرده و با برنامه ریزی هیات به جمع هشت نفر پایانی یک مسابقه راه پیدا کرده را عنوان کنید.
وی در خصوص تیم بانوان شهرداری شهربابک گفت: تیم شهربابکی که آقایان مدعی هستند قهرمانی اش در لیگ برتر کشور متعلق به کرمان است هم نوعی فریب افکار عمومی است. ابتدا که تمامی نفرات این تیم را بانوان غیر بومی تشکیل می دهند، دوم اینکه حامی این تیم شهرداری شهربابک است و سوم اینکه این قهرمانی چه تاثیری در جایگاه و یا میزان فعالیت های هیات کرمان دارد که محسن بهرامی موفقیت این تیم را به پای موفقیت هیاتش ثبت می کند؟
ثمره مرادی خاطر نشان کرد: چند مرحله از ایشان خواستیم تا فضایی را فراهم کند تا ما هم بتوانیم تجربیات خود را برای استعدادیابی و کشف نخبگان در اختیار هیات و علاقه مندان این رشته قرار دهیم اما این موضوع برای ایشان اصلا اهمیتی نداشت. متاسفانه ایشان یک محیط بسته ای را ایجاد کرده و تمایلی ندارد کسی به این حوزه ورود کند.
وی ادامه داد: کمیته های هیات وضعیت بدی دارند، نه فعالیتی می کنند و نه مسئولی دارند، کمیته مربیان، داوران و ...اصلا برای کسی حکمی صادر نشده است. فقط خود ایشان و دبیر هیات و یکی دو نفر دیگر که در مجموعه خودشان حضور دارند، در اولویت برنامه ها هستند.
ثمره مرادی در ادامه با اشاره به اینکه نمی دانم علت حمایت آقای قارداشی رئیس فدارسیون تنیس روی میز از آقای بهرامی نژاد چیست، اظهار داشت: با آقای قارداشی در این خصوص صحبت کرده ایم، وی به راحتی توان ارزیابی عملکرد هیات استان را در طی این دو دوره ریاست محسن بهرامی نژاد بر تنیس روی میز استان دارد. طی این هشت سال تیم های ما به سختی عازم مسابقات شدند و اگر اعزامی هم بود هزینه آن را از خانواده ورزشکاران گرفتند.
وی در خاتمه بیان داشت: هیات تنیس روی میز با فروش ساعت های خاصی از محل سالن شهید کهنوجی به علاقه مندان به تنیس و یا شرکت ها و کارخانجات درآمد هم دارد، اما اینکه این درآمد ها چگونه و کجا هزینه می شوند من اطلاعی ندارم و مسئولان هیات باید با مدیریت مناسب این درآمد را صرف رونق این ورزش کنند.

 

فرهاد امیری:
مانور دادن بر روی قهرمانی شهرداری شهربابک نوعی فریب افکار عمومی است/ می خواهند به تنهایی هیات را اداره کنند

مربی سطح یک جهانی تنیس روی میز می گوید: مانور دادن روی موفقیت این تیم نوعی سرپوش گذاشتن بر روی نقاط ضعف هیات است. این اقدام یک کارتبلیغاتی و فریب افکار عمومی است. هیات و مسئولان هیات به خوبی می دانند که هیچ یک از این بچه ها کرمانی نیستند.
فرهاد امیری مربی سطح یک جهانی از پیشکسوتان این رشته هم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طی سال های 88 تا 92 تیم های نونهالان و نوجوانان بم در تنیس روی میز استان پیشتاز بودند، مدتی از بم به جیرفت رفتم و آنجا لیگ جنوب استان را با حضور هشت تیم و به صورت رفت و برگشت برگزار کردم.
وی افزود: این اتفاقات کوچک تنها با برنامه ریزی و صرف فعل خواستن همراه شد، اما متاسفانه این برنامه ریزی در هیات استان وجود ندارد، نخبگان این رشته وقتی از سنین کودکی هفت تا هشت سال از زندگی خود را صرف آموزش این رشته می کنند و به ناگاه وقتی در رده های سنی نوجوانان و یا جوانان که زمان شکوفایی و بهره برداری از توانمندی آن ها است از این رشته کناره گیری می کنند که یکی از عواملش مربوط به مشکلات مدیریتی و برنامه محور نبودن هیات است.
امیری افزود: دو فرزند من تا دو سال قبل در بین قهرمانان تنیس روی میز استان بودند، با توجه به شرایطی که برای ما به وجود آورده اند، این بچه ها دیگر نتوانستند به کار خود ادامه دهند. ما در رده سنی نونهالان خانم فاطمه مقصودی را داشتیم که در طرح هوپس تنیس روی میز نونهالان ایران نایب قهرمان شد، اما الان این ظرفیت و استعداد کجاست؟
وی تصریح کرد: قهرمانی تیم شهرداری شهربابک مبارک مقامات این تیم و بازیکنانش. مانور دادن روی موفقیت این تیم نوعی سرپوش گذاشتن بر روی نقاط ضعف هیات است. این اقدام یک کارتبلیغاتی و فریب افکار عمومی است. هیات و مسئولان هیات به خوبی می دانند که هیچ یک از این بچه ها کرمانی نیستند.
امیری بیان داشت: یک مسئله ای را باید عنوان کنم، ظاهرا هر بازیکنی و مربی که می خواهددر تنیس روی میز پیشرفت کند با مشکلاتی روبرو می شود، برخی تصمیم گرفته اند فقط خودشان و به تنهایی هیات را اداره کنند، ای کاش که می توانستند و عملکردشان آسیبی به این رشته نمیزد.
وی بیان داشت: وقتی با مسئولان هیات صحبت می کردیم و خواستار حمایت از بچه ها و برگزاری اردوها و تمرین ها در بازه های زمانی مختلفی بودیم به ما می گفتند مگر می خواهید به جام جهانی بروید؟! یعنی هیچ حمایتی از ما نشد، نه به لحاظ مالی و نه روانی. به نظر من عدم برنامه ریزی و ناتوانی مسئولان اجرایی بزرگترین معضل فعلی هیات تنیس استان کرمان است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار