کد خبر: ۸۷۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 22 July 2020
تابناک گیلان/ محمد مخبر از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش "واکسن کرونا"ی ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبرداد.

به گزارش «تابناک» محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز در جمع خبرنگاران و درحاشیه مراسم "امضای تفاهمنامه ۱۳۶ میلیارد تومانی تولید آبزیان دریایی" با اعلام این خبر افزود: واکسن ایرانی ساخته شده توسط همکاران دارویی ستاد با مؤفقیت تست حیوانی خود را پشت سر گذاشته وهم اکنون درحال آماده‌سازی مقدمات تست انسانی پس از تأیید وزارت بهداشت هستیم.

وی درخصوص تولید داروی ضدکرونایی Remdesivir توسط ستاد اجرایی نیز گفت: این دارو که به اعتقاد پزشکان برای درمان بیماری کرونا موثر است و بدلیل وجود تحریمها، در بازارسیاه با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، از این هفته باقیمت بسیار پایین‌تر و نرخ مصوب وزارت بهداشت، تولید و وارد بازار شد.

مخبر افزود: به هرمیزانی که وزارت بهداشت اعلام نیاز کند، ازاین دارو تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار میدهیم.

تفاهمنامه ۱۳۶ میلیارد تومانی برای تولید ۹ هزار تن ماهی و ایجاد ۸ هزار شغل درمناطق محروم ساحلی امضا شد

تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر آبزیان دریایی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی بین ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی امضا شد.

آئین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید آبزیان دریایی درمناطق محروم ساحلی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومان، صبح امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون وزیرجهادکشاورزی و مدیرعامل شیلات کشور، مدیران شرکت آبزیان گستر نصر و مدیران بنیاد برکت و تدبیر در محل ساختمان ستاد اجرایی برگزار شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: محور فعالیت‌ها در ستاد اجرایی اشتغال است؛ اشتغال هم باید ناشی از ایجاد تشکیلاتی باشد که محور تولید است و تولید نیز باید منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه یکی از نقاط آسیب کشور امنیت غذا و دارو است، گفت: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌های زیادی در زمینه غذا و دارو انجام گرفته است؛ بطوریکه ۹۰ درصد امکانات این مجموعه از لحاظ مالی و مدیریتی در اختیار تولید محصولات در این حوزه‌ها است.

مخبر افزود: در سال جاری، ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را درقالب اجرای ۷۰ هزار طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به دسترسی گسترده کشور به اقیانوس و دریا، افزود:مصرف سرانه ماهی در دنیا، برای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است که در کشور ما کارشناسان آن را از ۷ تا ۱۲ کیلوگرم تخمین زده‌اند؛ اگر بخواهیم ۲ کیلوگرم این سرانه را افزایش دهیم، باید ۱۶۰ هزار تن به تولیداتمان اضافه کنیم.

مخبر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی و راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید آبزیان دریایی درمناطق محروم ساحلی افزود: با راه‌اندازی این مرکز سالانه ۹۰۰۰ تن تولیدات در بخش شیلات و ایجاد ۸۰۰۰ شغل جدید خواهیم داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۸ هزار شغل در همین پروژه ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم آن را به ۳۰ هزار شغل برسانیم.

در ادامه این نشست نبی‌الله خون میرزایی؛ معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: براساس برنامه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ به تولید ۲۰۰ هزار تن و تا ۱۴۰۴ به تولید ۴۰۰ هزار تن برسیم.

خون میرزایی با اشاره به اینکه با این تفاهم‌نامه اهدافمان در مناطق آسیب‌پذیر ساحلی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از نواقص، تکثیر برای استخر‌های پرورشی بود که این گره نیز با این تفاهم‌نامه باز می‌شود.

در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت «آبزیان گستر نصر» به امضای مدیران این مجموعه‌ها رسید؛ این تفاهم‌نامه در مناطق محروم استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویهه و بویراحمد و کردستان اجرا خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری در همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت «آبزیان گستر نصر»، ۱۰۶ میلیارد تومان است؛ هدف این همکاری مشترک نیز «توسعه پرورش آبزیان و بومی‌سازی تولید ماهی در قفس» است.

همچنین تفاهم‌نامه بین شرکت «آبزیان گستر نصر» و شرکت نواندیشان کشت و صنعت تدبیر به حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی به امضای روسای این شرکت‌ها رسید؛ هدف این همکاری مشترک نیز تکثیر، تولید و نوزادگاهی ماهیان دریایی است و در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرا می‌شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار