کرونا و خانه‌نشینی، فقر تحرک را در زندگی روزمره ما به دنبال داشته است. تا پیش از این، مردم به صورت طبیعی، برنامه های گوناگون ورزشی و تفریحی را روزانه یا هفتگی انجام می‌دادند؛ یکی از مهمترین آنها رفتن به باشگاه های ورزشی بود که حالا در این روزها با استقبال کمتری روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 01 September 2020

کرونا و خانه‌نشینی، فقر تحرک را در زندگی روزمره ما به دنبال داشته است. تا پیش از این، مردم به صورت طبیعی، برنامه های گوناگون ورزشی و تفریحی را روزانه یا هفتگی انجام می‌دادند؛ یکی از مهمترین آنها رفتن به باشگاه های ورزشی بود که حالا در این روزها با استقبال کمتری روبه‌رو شده است.

امروزه به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیاری از فضاهای ورزشی و تفریحی اجازه ادامه فعالیت ندارند و یا با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو هستند.  

از طرفی حفظ سلامتی و ضرورت ورزش کردن در این دوران سخت همواره توسط کارشناسان سلامت و پزشکان مورد تاکید قرار می‌گرفت.

تا جایی که سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را بر آن داشت تا پیرو مصوبه ای در اردیبهشت ماه سال جاری و در نامه ای به سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، فعالیت باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی ندارند را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کلیه شهرها مجاز اعلام کند.  

با این حال، ترس از ابتلا به کرونا باعث شد تا استقبال چندانی از فعالیت مجدد باشگاه‌ها صورت نگیرد.

با این اوصاف،‌ رفته‌رفته کم تحرکی و خانه‌نشینی اجباری عوارض خود را به صورت چاقی مفرط یا سستی نشان می‌دهد و ورزش اهمیتی مضاعف می یابد.

از این نظر، ساکنان شهرهای نوار ساحلی کشور در این اوضاع و احوال کرونا،‌ شرایط بهتری را پیش روی خود می‌بینند. 

در مناطقی مانند کیش، به رغم تعطیلی یا محدودیت فعالیت مراکز ورزشی، می‌توان ازهم جواری با دریا ، وجود پیست های دوچرخه سواری و ورزش های انفرادی مانند اسکی روی آب، قایقرانی، شنا و غواصی بهترین بهره را برد. 

محیطی به دور از شلوغی کلان شهرها و سرشار از اکسیژن که شرایط مناسبی را برای ورزش، تمرین و شادابی روح و روان فراهم می‌آورد.

در کیش به علت آب و هوای گرم و مرطوب، صبح زود یا آخر شب‌ها بهترین زمان برای ورزش هایی چون شنا، دو، دوچرخه‌سواری و .. است.

در کنار این، گزینه ورزش در خانه نیز می‌تواند همچنان روی میز باشد؛ به ویژه برای زنان خانه دار و مادران. یادگیری برخی حرکات ساده نه تنها موجب رهایی آنها از روزمرگی می‌شود، بلکه عوارض معمول زندگی در آپارتمان‌های کوچک را کاهش می‌دهد.

انجام حرکاتی مانند پوش آپ از زانو یا همان شنا، طناب‌زدن،‌ پروانه، و...در طی روز به مدت 20 تا 30 دقیقه می‌تواند انرژی تازه‌ای برای شما فراهم اورد.  

این مهمان ناخوانده فعلا بنای رفتن ندارد. ما باید شرایط را برای خود به گونه‌ای رقم زنیم،‌ که تحمل آن برای‌مان ساده‌تر شود.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
وبگردی