رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: مجتمع گردشگری ،تفریحی و اقامتی قزل‌اوزن با سرمایه‌گذاری شهرداری هشجین راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 25 November 2020

علی درویشی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان شهرداری هشتجین اظهارداشت: برای اجرای hین پروژه گردشگری بزرگ منطقه جنوب استان اردبیل در حاشیه رودخانه زیبا و پرآب قزل‌اوزن بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

او افزود: افزایش حفاظت از آثار تاریخی منطقه از جمله تپه دیزلین با قدمت هزار ساله ساله نیز در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار گرفته و برای تامین اعتبارات بازسازی  وانجام کاوش‌های باستانی آن در بخش خورش‌رستم تلاش می‌شود.

وی مرمت و بازسازی حمام تاریخی هشجین ،توسعه طرح‌های بوم‌گردی روستایی، حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در حوزه گردشگری و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش خورش‌رستم را از اقدامات اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خلخال ذکر کرد.

او گفت: تقویت و توسعه صنایع دستی منطقه خورش‌رستم و ثبت ملی جاجیم بافت صنعتگران روستای نمهیل با نشان مرغوبیت ،ساماندهی مهمانپذیرها و ایجاد موزه مردم‌شناسی هشجین از اقدامات پیش‌بینی شده در این منطقه است.

درویشی تشریح کرد: فراخوان سرمایه‌گذاران و حمایت و اعطای مجوزهای لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری بزودی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار