تابناک-مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 567 منطقه جدید در هرمزگان تحت پوشش اینترنت پر سرعت همراه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 09 January 2021

به گزارش تابناک ، امیر یگانه صبح امروز اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به افزایش نیاز مردم به استفاده از خدمات مجازی بر بستر اینترنت، روند ارتقای شبکه‌های تلفن همراه و تجهیز سایت‌ها به 3G و 4G با شتاب بیشتری پیگیری شد و بحمدالله تا امروز 567 سایت ارتباطی تلفن همراه از ابتدای امسال در شهرهای مختلف استان ارتقا یافته‌اند.

وی افزود: گستردگی این راه‌اندازی‌های جدید در پهنه سراسر استان و با اولویت مناطق کمتربرخوردار و روستایی بوده است به طوری که تمامی شهرهای استان از این روند توسعه برخوردار شده‌اند.

به گفته مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، تا پایان امسال 198 سایت دیگر تلفن همراه در این استان به 3G و 4G  مجهز خواهند شد که هدف‌گذاری ما عمدتا در مناطق روستایی است.

یگانه همچنین به اولویت‌گذاری تکمیل پوشش تلفن همراه در جزایر اشاره و گفت: پوشش تلفن همراه در جزیره هندورابی به تازگی کامل شد و در ابوموسی نیز 3 سایت تلفن همراه را به 4G ارتقا دادیم. در جزیره قشم نیز از ابتدای امسال تاکنون 53 سایت تلفن همراه را ارتقا داده‌ایم و در کیش نیز 9 تکنولوژی 4G در این مدت به بهره‌برداری رسید.

وی درباره روند احداث فیبر نوری در منطقه بشاگرد و احمدی به عنوان دو کارویژه مورد تأکید وزیر ارتباطات و مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: روند حفاری برای ایجاد فیبر نوری در این دو منطقه به طول بیش از 280 کیلومتر رو به پایان است و با دریافت مستمر فیبر از مرکز، روند فیبرگذاری مسیر نیز تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت داشته‌ است و به سرعت تا پایان سال شمار زیادی از سایت‌های ایرانسل و همراه اول را در این مناطق به 4G ارتقا خواهیم داد.

مدیرمخابرات منطقه هرمزگان از پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان نیز در این زمینه تقدیر کرد و عنوان داشت: در طول 3 ساله اخیر بیش از 1400 تکنولوژی جدید در استان نصب شده که سبب شده تا میزان دسترسی مردم هرمزگان به اینترنت همراه از متوسط کشوری فراتر رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار