به گزارش فارس، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: سامانه بارشی که شب گذشته وارد کشور شد در ۲۴ ساعت آینده در جنوب غرب و جنوب کشور فعال است در این راستا در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان همچنین شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان، شمال کرمان، جنوب غربی یزد و جزایر شمال خلیج فارس بارش باران و رعد و برق و وزش باد را داریم که در مناطق سردسیر بارش به ‌صورت برف است.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و شمال فارس است.

وی افزود: روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل خزر، اردبیل، خراسان جنوبی، شمال خراسان رضوی، شمال کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و اصفهان بارش پراکنده داریم.

اصغری اظهار کرد: از امروز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ تا سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ بارش باران در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق و وزش باد، در مناطق سردسیر همراه با بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

وی افزود: این شرایط امروز در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و گیلان، غرب مازندران، خوزستان، لرستان، اصفهان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، یزد، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، حاکم است و فردا در شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، غرب و ارتفاعات مازندران، لرستان، مرکزی، جنوب همدان، ارتفاعات اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز و تهران حاکم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این راستا افزایش حجم رواناب و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد.

وی اظهار کرد: توصیه می شود احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی در نواحی سردسیر و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه جایی عشایر در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در شمال غرب، سواحل خزر و شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور در شمال غرب، جنوب غرب و غرب کشور، سواحل خزر، شمال فارس، جنوب اصفهان و دامنه جنوبی البرز واقع در استان های البرز و قزوین بارش خواهیم داشت.

اصغری اظهار داشت: روز جمعه ۱۵ اسفند این سامانه علاوه بر مناطقی که ذکر شد در دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور نیز فعال خواهد بود و در روز جمعه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ۱۲ اسفند نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۶ و ۷ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا در ۱۰ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.