رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش گفت: کنترل جمعیت پرندگان مهاجم برای حفاظت از سایر گونه‌ها امری ضروری و نیازمند مشارکت عمومی و همراهی جامعه است.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 03 March 2021

 

مریم محمدی گفت: افزایش جمعیت پرندگان مهاجم در جزیره کیش نظم و چرخه محیط زیست را بر هم می‌زند و نه تنها زینت بخش جزیره نیست بلکه مخل نظم و آرامش این جزیره زیبا است.
بر اساس گزارش‌ها و مشاهدات محیط بانان، کلاغ‌های هندی و مرغ‌های مینا به نوزادان آهوان، دام‌های جزیره، جوجه لاک پشت‌ها، گنجشک‌ها و حتی کبوتران حمله می‌کنند و همچنین این گونه‌های غیر بومی و مهاجم به گسترش بیماری‌ها نیز کمک می‌کنند.
حامد محمدی کارشناس گونه‌های جانوری اداره محیط زیست کیش نیز گفت: نسل گونه‌های بومی جزیره، با ورود گونه‌های مهاجم و غیر بومی به اکوسیستم و محیط زیست منحصر به فرد آن، مورد تهدید است.
وی افزود: مهربانی ساکنان جزیره و غذا دادن به حیوانات، همه چیز خوار بودن این گونه‌ها را به وجود می‌آورد و باعث شده زباله‌های تولیدی و روباز به عنوان جذابترین منبع تامین غذای آن‌ها باشد.
در جزیره کیش حدود ۲۲۵ گونه پرندگان توسط محیط بانان ثبت شده و با افزایش جمعیت کلاغ‌های هندی و مرغ‌های مینا که گونه‌های مهاجم و غیر بومی هستند حیات سایر انواع پرندگان بومی به خطر و در معرض تهدید جدی انقراض افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار