معاون دریایى و بندرى اداره کل بنادر کیش از ورود حدود ۱۲هزار مسافر به کیش در بیست روز گذشته از مسیر‌های دریایی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 03 April 2021

 

رضا راکیان با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا، اظهار داشت: مسافرگیری به میزان ۶۰درصد ظرفیت شناور‌ها در بنادر چارک، آفتاب و جزیره کیش و توزیع ماسک و مایع ضدعفونی رایگان از جمله تمهیداتی بود که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اندیشیده و اعمال شد.

وی با اشاره به حضور ۷ فروند شناور تندرو در مسیر چارک به کیش و بالعكس و يك فروند در مسیر آفتاب به كيش و بالعكس افزود: یک شناور تندروی کاتاماران با ظرفیت ۲۳۰ نفر نیز توسط اداره کل بنادر کیش در این مدت به‌صورت آماده‌باش، برای افزایش خدمت‌رسانی حاضر بود.

وی ظرفیت شناور‌های مسافری را حدود ۷۰۰صندلی در روز در هر سرویس عنوان کرد و افزود: از ۲۵اسفند تا پایان سیزدهم فروردین، با ۱۸۹ سرویس ورودی ۱۱هزار و ۹۶مسافر به جزیره کیش آمده و با ۱۹۵ سرویس خروجی، ۷هزار و ۴۸۴ نفر جزیره را ترک کردند.

وی همچنین تعداد لندینگ‌کرافت‌های باری را که عهده‌دار وظیفه‌ی حمل مایحتاج عمومی هستند، ۱۸۹ سرویس اعلام و افزود: در این مدت ۱۱۹۱ خودرو حامل آرد، گاز، آب‌معدنی، موادغذایی و تره‌بار وارد کیش شده و با توجه به طرح ممنوعیت ورود خودرو تا ۱۵فروردین، ۵۴۳ خودرو سواری خارج شده‌اند.

راکیان با تاکید حضور تمامی کارکنان در هنگام مسافرگیری و خروج آنان، از افزایش تعداد غواصان و نجات‌غریقان این مرکز خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت، شاهدحادثه‌ای نبودیم.

وی تصریح کرد: در بخش تفریحی نیز، از پذیرش مسافرین بدون ماسک خودداری شده و این شناور‌ها علی‌رغم کاهش مراجع به نسبت سال‌های گذشته، به‌طور منظم به کار خود ادامه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار