سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تابستان امسال ظرفیت تولید برق در این جزیره با سرمایه گذاری مشترک وزارت نیرو به ۲۵۰ مگاوات در هر ساعت می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 03 April 2021

 

جعفر آهنگران روز شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو اظهار داشت: با همکاری مشترک این سازمان و وزارت نیرو امسال برای افزایش تولید برق جزیره ۲۴ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: با این میزان سرمایه گذاری نیروگاه ۴۰ مگاواتی جدید در این جزیره احداث می‌شود و تیر امسال با افتتاح از این واحد نیروگاهی ظرفیت تولید برق در جزیره کیش به ۲۵۰ مگاوات در هر ساعت خواهد رسید.

آهنگران اضافه کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت نیرو ۵۰ درصد از اعتبار پیش بینی شده این مجموعه توسط وزارت نیرو به نمایندگی از دولت و ۵۰ درصد نیز توسط این سازمان تامین خواهد شد.

وی گفت: پایان سال گذشته زمین مورد نظر راه اندازی این نیروگاه تحویل و نقشه برداری‌های طرح نیز انجام شده و به زودی گروه ژئوتکنیک شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به کیش اعزام و تست‌های مربوطه آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

سرپرست منطقه آزاد کیش افزود: تلاش می‌شود نصب و راه اندازی این نیروگاه در تیرماه سال جاری و قبل از پیک مصرف سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

وی اظهار داشت: تامین گاز مورد نیاز این طرح نیز هم اکنون در حال پیگیری بوده به طوریکه خط انتقال دریایی این اقدام به پایان رسیده و عملیات بخش خشکی آن به طول ۱۰ کیلومتر در داخل جزیره با همکاری شرکت ملی گاز در حال پیگیری است.

ظرفیت اسمی تولید برق در جزیره کیش ۲۱۰ مگاوات در هر ساعت بوده که هم اکنون در حالت ایده آل ۱۸۰ مگاوات از سوی شرکت آب و برق تولید و در اختیار ۴۶ هزار و ۵۰۰ مشترک قرار می‌گیرد.

شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، با ۱۲۹ نیروگاه دولتی و خصوصی در ۲۸ استان با ظرفیت اسمی تولید برق ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات مسوولیت ساماندهی فعالیت های تصدی دولت در زمینه ی تولید نیروی برق حرارتی متصل به شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور، راهبری شرکت های زیر مجموعه و برنامه ریزی، مدیریت توسعه و بهره برداری از نیروگاه های یاد شده در چارچوب سیاست های وزارت نیرو و تسهیل مشارکت بخش غیر دولتی در تولید برق حرارتی را برعهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار