بخشدار کیش گفت: حدود ۷۰۰ نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این جزیره را برعهده دارند.
کد خبر: ۹۵۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 05 April 2021

 

محمد کمالی با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان ششمین دوره داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر اظهار داشت: هم اکنون داوطلبان ۲ روستای هندورابی و لاوان جزیره کیش می توانند با چهار روش نسبت به ثبت نام خود در این انتخابات اقدام کنند.

وی اضافه کرد: روش های ثبت نام شامل نام‌نویسی از طریق نرم‌افزار نسخه موبایلی و دسکتابی قابل دانلود به آدرس entekhabat.moi.ir، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به بخشداری است.

بخشدار کیش افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه مورخ ۲۲ این ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ارائه اصل گواهی نداشتن سوءپیشینه، اصل و کپی شناسنامه عکس دار ، اصل و کپی کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن ونوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار و اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله مدارک مورد نیاز ثبت نام در این انتخابات است.

وی یادآور شد: طبق قانون ثبت نام کنندگان باید دارای شرایطی چون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی، حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی، اقلیت­‌های شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات مردم کیش ۱۱ عضو شورا را راهی پارلمان‌های محلی می کنند که شامل نفر عضو شورای اسلامی شهر در جزیره کیش و ۶ عضو در روستاهای هندورابی و لاوان (هرکدام سه عضو) است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار