سخنگوی ستاد نوروزی کیش گفت: نوروز امسال ( ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰) ۹۸ هزار و ۹۵۲ گردشگر وارد این جزیره شدند.
کد خبر: ۹۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 05 April 2021

 

سید علیرضا علوی رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۱ هزار و ۷۷۶ نفر این گردشگران از مسیرهای هوایی و هفت هزار و ۱۷۵ نفر نیز از مسیر دریا به این جزیره وارد شدند.

وی اضافه کرد: نوروز امسال با توجه به ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد تا جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، رونق خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش اظهار داشت: امسال نیز همانند نووز ۱۳۹۹ به علت اعمال محدودیت‌های کرونایی که در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای سلامت کیش آمار ورود گردشگران به این نسبت به نوروز ۱۳۹۸ با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شد.

وی با بیان اینکه میانگین اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز امسال ۷۳ درصد و بیشترین ضریب اشغال نیز در ۲ روز اول سال به ۹۸ درصد رسید یادآور شد: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران نیز از امکانات از خانه‌های اقامتی آشنایان و خانه‌ مسافرها استفاده کردند.

رضوی علوی حداکثر تعداد حضور گردشگر در نوروز را مربوط به روز سوم فروردین با حدود ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در این روز هفت هزار و ۶۳۹ نفر وارد جزیره شدند و همچنین بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین با ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر و ۹۴ درصد ضریب اشغال بود.

وی اظهار داشت: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده، حدود ۷.۶ درصد از کلوپ‌های تفریحات دریایی، ۷.۴ درصد از جنگ‌های شبانه و ۵.۹ درصد نیز از کشتی‌های تفریحی استفاده کردند.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش با بیان اینکه تمام امارهای موجود به علت شرایط کرونایی و اعمال محدویت‌ها از کاهش برخوردار بود افزود: نوروز امسال کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگ‌بندی تغییری نکرد.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار