رئیس پلیس آگاهی کیش: مجرمان با استفاده از واژه‌هایی مثل برنده شدن در مسابقات رادیو و تلویزیون، خوش حسابی در پرداخت قبوض نسبت به تخلیه حساب بانکی افراد می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 05 April 2021

 

سرگرد داود سعدی در توصيه به ساكنان و گردشگران گفت: در طول ایام سال به ویژه در تعطیلات مناسبتی، چنانچه فردی با شما تماس و تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی قصد هدایت شما به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را كرد قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده و هرگز به درخواست‌های او اعتماد نکنید.

وي افزود: به پیامک‌های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را بصورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

سرگرد سعدي گفت: اگر قرار است هرگونه وجهی از طرف شخص دیگری به کارت بانکی شما واریز شود، لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه كنيد و با ارائه شماره کارت و یا شماره حساب و بدون حضور شما انتقال وجه صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کیش گفت: افراد بیسواد از دادن کارت عابر بانک خود و رمز آن به افراد ناشناس براي دریافت وجه و یا انتقال وجه به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های بعدی خودداری كنند.

وي گفت: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی (cvv۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

سرگرد سعدي افزود: به هشدار‌هایی که در اغلب خودپرداز‌ها توسط بانک‌های مختلف ارائه می‌شود حتماً دقت فرمایید. پس مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشید.

وي در خصوص استفاده از کارت‌های بانکی لازم است هنگام استفاده از کارت خوان از فروشنده بخواهید دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنید زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به خود شما بوده و باید در حفظ آن بکوشید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کیش گفت: به هیچ عنوان کارت بانکی خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار