معاون عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح توسعه باند جنوبی فرودگاه کیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 11 April 2021

 

علی مقدس زاده اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش بیش از سه برابری ظرفیت پذیرش مسافران هوایی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در هرسال به سالانه بیش از ۶ میلیون نفر در این جزیره اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، گستره باند فرودگاه بین المللی کیش از ۲۴۰ هزار متر مربع به ۲ برابر افزایش یافته و زمینه نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از نوع A ۳۸۰ نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۹ سال گذشته این طرح حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تشدید پیگیری‌ها و نظارت‌ها از پاییز سال گذشته حدود ۱۰ درصد به پیشرفت فیزیکی آن افزوده شد افزود: پیش بینی می شود با روند فعلی اجرا، طرح در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مقدس زاده یادآور شد: طبق برآردهای سال گذشته اتمام طرح نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار بوده که سازمان منطقه آزاد کیش تمام اعتبار این طرح را تامین و هم اکنون در حال هزینه است.

وی گفت: همچنین ۱۲ دستگاه خدمات رسان فعال در فرودگاه‌ها نیز در حال توسعه و تجهیز خدمات خود متناسب با ظرفیت ۶ میلیون نفری فرودگاه هستند تا بتوانیم در اسرع وقت طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

هم اکنون بطور میانگین روزانه ۴۰ پرواز در فرودگاه بین المللی کیش صورت می گیرد که با بهره‌برداری از این طرح توسعه این ظرفیت به دو برابر افزایش خواهد یافت و امکان برخاستن یا نشستن دو هواپیما بطور همزمان در این فرودگاه فراهم خواهد شد.

عملیات توسعه باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به طول چهار هزار و ۳۰۰ متر و عرض ۷۵ متر در حال انجام است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار