کرونا این ویروس مهلک و نگران کننده که در ۱۴ ماه گذشته زندگی بشر را از شرایط عادی خارج کرده، این روزها روی صنعت گردشگری جزیره زیبای کیش هم سایه انداخته است.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 11 April 2021

 

یکی از مهمترین نقاط گردشگری کشور مربوط به زیبایی‌های جزیره کیش است که در طول سال جمعیت زیادی را از نقاط مختلف ایران و جهان به این جزیره در جنوب کشور می‌کشاند اما این روزها که حال کرونایی ایران از جمله کیش مساعد نیست، این ویروس ناخوانده خطرناک، سایه شوم خودش را بر روی فعالیت‌های گردشگری این جزیره انداخته است.

تعطیلی 10 روزه سایت‌های گردشگری کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش از قرمز بودن رنگ کرونایی این جزیره خبر داد و گفت: برای ارتقا سلامت جامعه، سایت‌های گردشگری این جزیره از امروز به مدت 10 روز تعطیل خواهند بود.

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: این تصمیم در ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا در این منطقه آزاد گرفته شد و به دلیل وضعیت کرونایی قرمز این جزیره، تمام فعالیت‌های حوزه گردشگری کیش هم به مدت 10 را تعطیل خواهند بود.

وی با اعلام اینکه محدودیت‌‌های مربوط به فعالیت اصناف از طریق کمیته تخصصی ستاد مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد، افزود: مراکز گردشگری کیش هم از این قاعده جدا نیستند و تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، کلوپ‌های تفریحات دریایی، آژانس‌ها و فعالیت‌های مرتبط با گردشگری به مدت 10 روز تعطیل است.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه تمامی مشاغل گروه دو، سه و چهار شغلی (لیست مشاغل) به مدت 10 روز متوقف می‌شوند، افزود: ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های خدمات ضروری یک دوم و سایر دستگاه‌ها دو سوم کارکنان خود را با تشخیص مدیران خود دورکاری خواهند کرد.

به گفته وی آیین‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی از جمله نماز‌های جمعه، مساجد و نماز‌های یومیه و مراسم آیینی و مذهبی هم براساس رنگ قرمز کرونایی کیش به مدت 10 روز برگزار نخواهند شد.

رضانیا اعلام کرد: رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها هم تنها به شکل بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند و اجازه پذیرش مشتری نخواهند داشت.

وی یادآور شد: پیشنهاد کاهش تعداد پرواز‌های ورودی به کیش به سازمان هواپیمایی کشوری از سوی ستاد کرونا داده شد.

سخنگوی شورای سلامت کیش اظهار داشت: محدودیت‌ مربوط به فعالیت‌های باشگاه‌های ورزشی، مدارس، جُنگ‌ها، کنسرت‌ها، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های علمی و فرهنگی و هنری، کشتی‌های تفریحی، فرهنگسراها و سایر مراکز که پیش از این برای یک هفته تعطیل شده بودند هم افزایش یافت و برای مدت 10 روز تعطیل خواهند بود.

به نظر می‌رسد تا زمانی که مردم به این باور نرسند مقابله با ویروس مهلک کرونا با توجه به پیدا شدن نوع پیشرفته آن با نام‌های مختلف انگلیسی، هلندی، آفریقایی، هندی و غیره به یک بسیج ملی جانانه نیاز دارد این بیماری دست از سر مردم بر نخواهد داشت.

در چنین شرایطی، همه باید به قوانین ستاد کرونا با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خودداری از سفرهای غیرضروری، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، شرکت نکردن در آیین‌های جمعی از جمله عروسی‌ها، عزاداری‌ها، مهمانی‌های دور همی و حتی آیین‌های مذهبی احترام بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار