مدیرعامل جامعه بازاریان کیش گفت: چهار گروه ویژه در این جزیره عهده دار نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارهای تجاری هستند.
کد خبر: ۹۵۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 13 April 2021

 

رحمان سادات نجفی اظهار داشت: با توجه به اعمال تعطیلی ۱۰ روزه به گروه های شغلی ۲ تا چهار به علت قرار گیری در شرایط قرمز کرونایی هم اکنون این بازرسان تمرکز خود را بر روی بازارهای خدماتی و واحدهای صنفی مرتبط گروه شغلی یک معطوف کرده اند.

وی اضافه کرد: اکنون این چهار گروه ۲ تا سه نفره در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر نسبت به انجام روند بازرسی از واحدها را انجام می‌دهند که در هر روز بخشی از بازارها به صورت واحد به واحد مورد نظارت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش با بیان اینکه نظارت واحد به واحد از ابتکارات این جامعه و مهمترین علت آن نیز کاهش ریسک شیوع ویروس کرونا در بازارها است یادآور شد: به همین دلیل معتقد هستیم که بازارها و مراکز تجاری در این جزیره کمترین نقش را در شیوع ویروس دارد.

در کنار ۵۰ هتل جزیره کیش، جامعه بازاریان کیش با ۳۲ بازار تجاری و خدماتی و ۲ هزار و ۸۰۰ عضو، بزرگترین تشکل صنفی این جزیره است.

به دلیل قرار گیری این جزیره در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا تمامی مشاغل گروه ۲ تا چهار از جمله مراکزتفریحی ، گردشگری، کلوپ های تفریحات دریایی، آژانس ها و فعالیت های مرتبط با گردشگری به مدت ۱۰ روز تعطیل شدند.

بر اساس این مصوبات کارکنان ادارات ، نهادها و دستگاه های خدمات رسان با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو و سایر دستگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت به ارایه خدمات مشغول خواهند شد.

در این مدت فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی از جمله نمازهای جمعه و نمازهای جماعت روزانه در مساجد و مراسم آیینی و مذهبی نیز تعطیل خواهد بود.

تا کنون در این جزیره بیش از سه هزار و ۷۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار