رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد:
رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره ۱۹۱ بانو در ۳۹ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۶۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 12 May 2021

عالمه خسروی با اشاره به اینکه این جزیره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی اظهار داشت: شیریکی پیچ (نوعی زیرانداز و گلیم سنتی)، کوزه های سفالی، سبد و حصیر، پارچه های گلابتون دوزی و صنایع دستی دریایی از جمله رشته های صنایع دستی این جزیره است که بانوان بسیاری در ساخت این صنایع فعال هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون این سازمان در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی جزیره، در حال تدوین و چاپ کتاب معرفی صنایع دست‌ساز زنان منطقه است و در آن علاوه بر رشته ها برخی هنرمندان نیز به مخاطبان معرفی می‌شوند.

خسروی حمایت از هنرمندان صنایع دستی را از اهداف این سازمان در دوره های گذشته اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی برای طراحی مدل، بهبود کیفیت تولیدات، بسته‌بندی محصولات و برندسازی با حضور اساتید برجسته‌ی ملی، ارایه مشاوره کسب و کار و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از جمله این حمایت ها است.

وی یادآور شد: از دیگر حمایت های این سازمان تقویت شبکه‌ی زنان فعال در زمینه‌ی صنایع دستی در کسب و کارهای خانگی، بسترسازی برای معرفی محصولات تولیدی در منطقه در سطح ملی و کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس، فراهم نمودن شرایط لازم برای ارائه‌ی محصولات تولیدی در زمینه‌ی صنایع دستی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و تقویت مراکز کارآفرینی و توانمندسازی زنان در منطقه است.

رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص انتخاب این جزیره به به‌عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی گفت: شناسایی و معرفی بانوان توانمند و خلاق در رشته صنایع دستی و ارایه مشاوره در رشته ‌های گوناگون صنایع دستی به بانوان فعال برای بهبود کیفیت تولیدات و متناسب سازی محصولات تولیدی با نیاز و سلیقه بازار نیز از جمله اقدامات انجام یافته پیش از این اتفاق در جزیره است.

وی اظهار داشت: تلفیق رشته ها و ایجاد محصولات جدید با بکارگیری خلاقیت و نوآوری، برندسازی در این حوزه، ارائه آموزش‌ها و مشاوره لازم برای بسته‌بندی محصولات و افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی مهنورا و شبکه سازی از دیگر برنامه های شکل گرفته در این جزیره است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار