مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: امسال با راه‌اندازی ۲ مورد، هیات‌های ورزشی فعال این جزیره به ۴۰ هیات ‌رسید.
کد خبر: ۹۷۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 11 June 2021

عزیزالله فرضی پور با بیان اینکه هم اکنون ۶۳ فدراسیون ورزشی کشور فعال است اظهار داشت: هیات های ورزشی ۶۸ مورد از ای فدراسیون ها شامل ۴۰ هیات در جزیره کیش تاسیس شده و در حال فعالیت است.

وی افزود: ابتدای امسال تاسیس چند هیات ورزشی در این جزیره بر اساس زیرساخت های ایجاد شده در دستور کار قرار گرفته که تا کنون هیات هاکی و ورزش های دانشگاهی تاسیس و مسوولان این هیات ها نیز از سوی رییس هر فدراسیون منصوب شده اند.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: مهدی فلاحتی به عنوان سرپرست هیات ورزش های دانشگاهی و اکبر هوشمند نیز به عنوان سرپرست هیات هاکی جزیره کیش منصوب شده اند.

فرضی پور یادآور شد: با توجه به قرارگیری کیش در دل آب های نیلگون خلیج فارس و فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی آبی، دریایی و ساحلی این جزیره هم اکنون به عنوان پایلوت در کشور برای این رشته‌ها شناخته می‎ شود.

وی افزود: این موسسه در نظر دارد با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت ورزش و جوانان رشته‎ های جدید همچون دراگون بوت، کانوی ، کایاک، سویینگ (یوگای هوایی) و سیلینگ بادبانی (قایقرانی بادبانی) را در این جزیره فعال کند.

فرضی پور گفت: هم اکنون تمایلات کیشوندان به سمت ورزش های توپی و سالنی و تیمی بوده به طوریکه ۳۰ درصد بازیکنان تیم‌های ملی در رشته‌های دومیدانی، تیرکمان، اسکواش، ژیمناستیک و شمشیر بازی از این جزیره هستند.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار