سخنگوی شورای سلامت:
رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: این جزیره در دوران کروان بحران جدی نداشته است اما اکنون شاهد عادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌ها در این جزیره هستیم.
کد خبر: ۹۷۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 11 June 2021

محمدرضا رضانیا  اظهار داشت: اکنون وضعیت بحرانی شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان از نظر ابتلا و مرگ و میر روزانه را شاهدهستیم به طوریکه در روز گذشته شاهد جانباختن ۱۲ نفر از هم استانی‌ها بودیم.

وی اضافه کرد: این تعداد جانباخته و نشان از وجود خطری بزرگ در کمین مردم و ساکنان نقاط مختلف از جمله جزیره کیش است که اگر بصورت جدی شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود بحران دامنگیر این جزیره نیز خواهد شد.

رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان جزیره، رعایت کیشوندان، حمایت‌های سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی در یک و نیم سال گذشته بحرانی جدی در این جزیره وجود نداشته اما شاهد قدری عادی انگاری در رعایت شیوه نامه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه کیش اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد افزود: مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند هرگونه عادی انگاری شرایط، موجب شیوع بیش از پیش این ویروس می شود.

رضا نیا گفت: این عادی انگاری به گونه ای است که یک مهمانی ٢٠ نفره موجب ابتلای ١٢ نفر از شرکت کنندگان شد و در برخی ادارات دولتی بعلت عدم رعایت کامل پروتکلها تعدادی از کارمندان مبتلا شده اند و همچنین در صنایع و پروژه های ساختمانی نیز شاهد بروز موارد تجمعی هستیم .

وی از شهروندان خواست: مجددا در محیط کاری خود بازنگری کنیم و هر کیشوند هم ناظری باشد بر رعایت پروتکل‌ها باشد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۱ خرداد در این جزیره چهار هزار و ۷۱۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ۲۳ تن از این افراد جان خود را از دست داده اند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار