دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش گفت: با توجه به وجود نبود زیرساخت‌های لازم در شبکه توزیع برق جزیره، این مجمع آماده خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری شبکه توزیع برق برای تامین این زیرساخت‌ها است.
کد خبر: ۹۷۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 13 June 2021

طهمورث قاسمی روز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به مصوبه‌ شورای عالی امنیت ملی مبنی بر لزوم برگشت شبکه به سازمان، اظهار داشت: یکی از صنایع مهم زیرساختی، صنعت تولید برق بوده که مورد توجه ویژه‌ی احکام قانون برنامه ششم و حتی قوانین و اسناد بالادستی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی چون "کاهش تلفات در شبکه‌های انتقال توزیع"، "افزایش راندمان" و "توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر" و هدف‌گذاری برای ارتقای کیفی و کمی، در برنامه ششم، افزود: این اهداف در برنامه به‌صورت مشخص و باید به عنوان یک تکلیف قانونی تا پایان سال جاری محقق شود.
قاسمی یادآور شد: هیچ سرمایه‌گذاری خاصی در تولید انرژی تجدید پذیر جزیره انجام نشده و مساله‌ تلفات هم بیش از استانداردهای جهانی و ملی است.
دبیر کل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش یادآور شد: بیش از ۷۰۰مگابایت برق در چهار تا پنج سال آینده موردنیاز جزیره است و تولید عملی برق تنها ۲۵درصد این میزان را پشتیبانی می‌کند.
وی افزود: مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در صورت موافقت با درخواست این مجمع توجه ویژه به صنعت برق و نگاه زیرساختی دارد و اهدافی چون افزایش راندمان و توسعه این صنعت را دنبال خواهد کرد.
قاسمی ادامه داد: مجمع قصد دارد برای توسعه صنعت برق، سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخشی از حیث تامین انرژی موردنیاز منطقه و پروژه‌های اجرایی که همه‌ قشرهای مردم کیشوند و گردشگران به‌نوعی در آن دخیل و نیازمند آن هستند، انجام دهد و تضمین تامین انرژی موردنیاز این بخش را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مجمع، در قالب پیشنهاد خرید این شبکه به سازمان منطقه آزاد کیش ارایه داده است.
شرکت آب و برق کیش دارای ۴۶ هزار و ۵۰۰ مشترک برق و ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک آب است که روزانه به طور متوسط ۲۵ هزار مترمکعب آب و ۱۸۰ مگاوات برق تولید و در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش ایجاد شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار