نشست هم اندیشی مدیران برنامه ریزی مناطق آزاد با محور برنامه هفتم توسعه اقتصادی در کیش برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 16 June 2021

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در حاشیه‌ی این نشست با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه با یک سال تاخیر در مناطق آزاد کشور در حال اجراست، گفت: مناطق آزاد کشور باید در راستای برنامه هفتم توسعه، زیرساخت‌ها و ابزار لازم را آماده کنند ودر این مسیر گام بردارند.

مومنی افزود: هدف از این جلسه تدوین و تبیین نقشه‌ی راه مناطق آزاد کشور و نقش مناطق آزاد کشور در برنامه‌ی هفتم توسعه کشور است تا ظرفیت‌های موجود افزایش پیدا کند و گام‌های مهمی در این مسیر برداشته شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: همه‌ی این اقدامات در راستای تولید، اشتغال، صادرات و سرمایه گذاری است که نتیجه این نشست‌ها تا یک ماه آینده به مناطق آزاد کشور ابلاغ می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در خصوص واردات سه میلیون دوز واکسن کرونا به مناطق آزاد کشور گفت: وزارت بهداشت با این موضوع موافقت کرده و قرار است واکسن کرونا با رعایت همه موازین بهداشتی و با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد مناطق آزاد شود و در اختیار ساکنان مناطق آزاد و گردشگران قرار بگیرد.

آقای مومنی در خصوص راه اندازی ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش گفت: این سالن به سرعت در حال تکمیل شدن است و تا پایان دولت، یعنی دو سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به محدودیت ورود خودرو‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی به سرزمین اصلی گفت: در حال رایزنی هستیم و از آنجا که ثبت سفارش در مناطق آزاد کشور ضرورت ندارد امیدواریم این مشکل برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار