مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۳۸۰ شرکت دانش بنیان به منظور عبور از تحریم ها و افزایش فعالیت های نوآورانه در این جزیره مستقر هستند.
کد خبر: ۹۷۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 17 June 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، جعفر آهنگران روز چهارشنبه در جلسه امضا قرارداد تخصیص زمین دانشگاهی به دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: کیش به عنوان نسل جدید مناطق آزاد و پیشرو در ایجاد مرکز بین المللی ارائه خدمات مالی، بانکی، بیمه ای و مباحث گردشگری ، باید فعالیت های علمی شرکت های دانش بنیان را با کمک دانشگاه ها در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست افزایش دهد.

وی افزود: این سازمان اکنون بیش از آموزش به دنبال حضور علم و صنعت و فناوری های جدید در کارکرد های منطقه آزاد کیش است و تلاش می شود از پشتوانه علمی و مبنا و چارچوب نظری طرح های زیست محیطی در جزیره به منظور حفظ مسایل محیط زیستی در توسعه فعالیت های جزیره اطمینان حاصل شود.

آهنگران با اشاره به اینکه کشور به زودی از تحریم ها عبور می کند اضافه کرد: این جزیره باید با آمادگی کامل برای معرفی خود در عرصه های بین المللی را داشته باشد و استقرار ۳۸۰ شرکت دانش بنیان و دانشگاه علم و صنعت در مرکز نوآوری کیش می تواند زمینه این مهم را فراهم کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بستر سازی برای استقرار بورس بین الملل و بانک های آفشور در این جزیره خبرداد و گفت: انتظار می رود دانشگاه علم و صنعت و دیگر دانشگاه ها با دارا بودن استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و بحث های نو آوری، سازمان منطقه آزاد کیش را برای دستیابی به اهداف حوزه صنعت و دانشگاه یاری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: در تفاهمنامه ای با وزارت علوم که سال های گذشته به امضا رسیده مباحث مرتبط با دریا، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و گردشگری کیش مورد تاکید قرار گرفته است.

سعید پورعلی اظهار داشت: اکنون دانشگاه علم و صنعت در پژوهشکده محیط زیست مستقر شده و باید با توجه به ابلاغ های طرح جامع که بر حفظ محیط زیست جزیره تاکید دارد، به کمک دانشگاه و محیط زیست، مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگ سازی و حفاظت را با محوریت پژوهشکده دنبال کنیم.

وی کیش را یک منطقه آزاد دانشگاهی با رویکرد نسل چهارم اعلام کرد و افزود: استقبال دانشگاه ها برای حضور در این جزیره بسیار زیاد است و ما این مسئولیت را داریم تا حمایت بیشتری از آنها داشته باشیم.

پورعلی یادآور شد: تبدیل شدن این منطقه به کانون تکاپوهای علمی را از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش است و در این صورت به راحتی می توانیم کنفرانس های علمی، پژوهشی، فرهنگی همچنین جشنواره های علمی را برپا کنیم.

رییس دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: این دانشگاه حدود سه سال است که با نگاهی جدید به جزیره کیش، وارد مذاکره با سازمان شده و با توجه به تجربیاتی فعالیت های پیشین در جزیره با دیدگاهی فراتر از بحث های آموزشی به فعالیت مشغول هستیم.

جبارعلی ذاکری افزود: با هماهنگی سازمان محیط زیست، وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی برای فعال شدن در حوزه پژوهش در مباحث زیست محیطی و محیط زیست دریا تفاهم نامه ای سه جانبه امضا کردیم تا با تجهیز پژوهشکده، تامین نیروی انسانی متخصص و همکاری های سازمان منطقه آزاد کیش رفع مشکلات زیست محیطی منطقه به ویژه جزیره را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ورود لکه های نفتی به اطراف جزیره اظهار داشت : دانشگاه علم و صنعت در دانشکده فناوری های نوین با کمک سازمان بنادر و دریانوردی این موضوع را پیگیری و دستگاه اسکیمیر نفت روب ساخته و تست شد.

وی افزود : پس از کسب تاییدیه ، مقرر شد از طریق یکی از شرکت های وابسته به دانشگاه، این موضوع عملیاتی شود که اقدام بسیار خوبی برای جزیره خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار