رئیس پلیس فتا کیش، نسبت به کلاهبرداری با استفاده از حساب کاربری تلفن‌های همراه از پیش ساخته شده و سرقت اطلاعات تجهیزات هوشمند هشدار داد.
کد خبر: ۹۷۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 23 June 2021

به گزارش «تابناک جزیره» سرهنگ رضایی گفت: با شكايت فردی مبني بر اينكه گوشی تلفن همراه خود را با حساب كابربري، یکسال گذشته از یک فروشگاه خریداری و در حال حاضر دسترسی به اطلاعات گوشی خود ندارد پليس به بررسي موضوع پرداخت.

وي گفت: با اقدام‌های انجام شده مشخص شد فردی که اقدام به ساخت و فروش حساب كاربري كرده بود، پس از گذشت چند ماه اقدام به تغییر رمز آن و با ایجاد تماس با خریدار، برای برگرداندن رمز آن در خواست وجه كرده که با تلاش‌های ماموران پليس فرد متهم شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش به دارندگان تجهیزات هوشمند شرکت اپل، توصیه کرد: ساخت حساب كاربري در تمامی کشور‌ها رایگان انجام مي شود، اما با توجه به برخی مشکلات این امکان برای افراد در کشور ما و با شناسه اينترنتي ایران امکان پذیر نيست .

سرهنگ رضايي گفت: در صورت نیاز به حساب كاربري حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و پس از اولین ورود تمامی رمز‌ها و سوالات امنیتی و در صورت نیاز ایمیل پشتیبان را نیز تغییر دهید تا با این کار امنیت خوبی برای تجهیزات شما فراهم شود.

وي با تاکید بر خدمات رسانی برخط پلیس فتا در حوزه‌های مختلف به ویژه دریافت مشاوره گفت: هرگونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار