رییس دادگستری کیش گفت: با تمدید و اضافه شدن استثنائاتی به مصوبه ستاد مدیریت کرونا در خصوص قراردادهای اجاره مسکن این مصوبه همچنان الزامی است.
کد خبر: ۹۷۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 11 July 2021

یاسین مطهری زاده روز یکشنبه اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه هشتم تیرماه سال گذشته ستاد مقابله با کرونا درخصوص قراردادهای اجاره مسکن برای محاکم دادگستری یک مصوبه لازم الاجرا تعیین شد و ۲۲ خرداد امسال نیز دوباره این مصوبه با افزودن استثنائاتی به آن تمدید شد.

وی افزود: این مصوبه برای شورای حل اختلاف و محاکم قضایی لازم اجرا است و بر اساس آن اشخاصی که در محاکم قضایی و شورای حل اختلاف دارای پرونده هستند و مدارک خود را ارائه داده‌اند شامل آن شده و قانون موظف است که آن‌ها را اجرا کند.

مطهری زاده گفت: یکی از این استثنائات این است که مالک اگر بخواهد خانه خود را بفروشد یا به دلیل تشکیل خانواده فرزند خود ملک را به فرزندش اجاره دهد در این صورت می‌تواند حکم تخلیه مستاجر را اخذ کند.

افزایش اجاره بها در کیش یکی از چالش های پیش روی ساکنان این جزیره در سال جاری است و برخی افزایش کرایه ها در این منطقه حدود ۲۵ درصد براورد می شود.

برخی از املاک داران هم اکنون با پیوستن به پویش نه به اجاره های غیر متعارف در صدد هستند تا با رضایت مالکان کمک حال مستاجران جزیره باشند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت و از توابع شهرستان بندر لنگه و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار