معاون توسعه مدیرت سازمان منطقه آزاد کیش:
معاون توسعه مدیرت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کنترل اجاره مسکن با روش های کاربردی و ابزارهای مدیریت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۷۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 17 July 2021

به گزارش  تابناک جزیره، ناصر آخوندی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ضرورت کنترل اجاره مسکن جزیره طرح احداث خانه های سازمانی در قالب BOT اجرا و پیش بینی می شود این اقدام تاثیر مستقیم در بازار نرخ اجاره مسکن کیش بگذارد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات جزیره در چار چوب مقررات و قوانین سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: طبق شرایط حاکم بر منطقه و عرضه در بازار مسکن با تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات ساکنان جزیره وجود دارد.

آخوندی با بیان اینکه در گذشته واگذاری زمین مسکونی در قالب طرح مشارکت و مزایده برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر به ازای هر متر مربع زمین واگذار شده چهار و نیم متر زمین جایگزین شده است.

معاون توسعه مدیرت سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: با این اقدام مهم می توانیم در چند سال آینده علاوه بر روش های درصد از فروش و اجاره ای درآمد پایدار در منطقه آزاد کیش ایجاد کنیم.

وی تنها دارایی سازمان منطقه آزاد کیش را یک سوم باقی مانده از ۹۲ کیلومتر مربع از مساحت جزیره کیش اعلام کرد و افزود: اگر زمین های باقی مانده به فروش برسد، هیچ منابعی برای اداره این منطقه وجود نخواهد داشت و باید از ساکنان کیش و فعالان اقتصادی مالیات و عوارض دریافت کنیم.

آخوندی اظهار داشت: قیمت درصد زمین در بهای تمام شده ساخت، زیر ۱۰ درصد است و باید این موضوعات جهت آگاهی بخشی به عموم جامعه اطلاع رسانی شود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش فعالان اقتصادی را تنها مدافعان دارایی و سرمایه های سازمان معرفی کرد و افزود: برخی از فعالان اقتصادی با دریافت زمین و مجوزهای لازم هیچ گونه فعالیت و منافعی برای کیش نداشتند که این مهم جهت تعیین تکلیف در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

وی در رابطه با برگزاری کمیسیون نرخ گذاری در این منطقه نیز گفت: مبنای تسویه حساب با سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس شیوه نامه های مشخص شده است و نمی توانیم خارج از این چار چوب عمل کنیم.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار