در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش بر تقویت برنامه‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب تاكيد شد.
کد خبر: ۹۷۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 18 July 2021

امام جمعه کیش، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری؛ موضوع مهم عفاف و حجاب در جزیره کیش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که شورای امر به معروف و نهی از منکر کیش در چند سال اخیر جلسات تخصصي متعددی را در زمینه عفاف و حجاب برگزار کرده است، افزود: در همین راستا وظایف دستگاه‌ها به صورت جداگانه در قالب ۲۶ جلسه تخصصی و بر اساس وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبات خود اعلام کرده به دستگاه‌ها و ادارات مختلف ابلاغ شده است.

امام جمعه کیش با قدردانی از تلاش مضاعف مسئولان شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: معضلات اجتماعی ناشی از تردد برخی مسافران از شهر‌ها و استان‌های مختلف به کیش و آشنا نبودن به فرهنگ غالب این منطقه سبب شده تلاش این شورا در عمل نمودی نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تاکید بر این مهم که میان ساکنان کیش کمتر افرادی شناسایی می‌شود که گرفتار شدید معضلات اجتماعی باشند، گفت: برخی از معضلات اجتماعی در جزیره کیش را می‌توان در خودرو‌های کرایه ای، بازار‌ها و کنار ساحل مشاهده کرد و از شهر‌ها و استان‌های مختلف به این منطقه سفر می‌کنند و هیچ ارتباطی با جزیره کیش ندارند.

وی افزود: به خاطر شناور بودن مسافران از شهر‌ها و استان‌های مختلف به جزیره کیش؛ ارائه مجموعه‌ای از پیشنهادات شورای امر به معروف و نهی از منکر و تعیین وظایف دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه کیش بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه با انجام وظایف محوله خود می‌توانند ۸۰ درصد معضلات اجتماعی کیش را حل کنند.

وی تصریح کرد: حوزه حراست ادارات و نهاد‌ها می‌توانند با نظارت بر رعایت لباس متحد الشکل، فضای ظاهری بد حجابی را در محل کار از بین ببرند و تحقق این مهم برای بهتر شدن فضا در جزیره کیش خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نيز در این جلسه، گفت: تمام مصوبات جلسه عفاف و حجاب قابلیت اجرا دارد و محقق شدن این مهم سبب مطرح شدن جزیره کیش به عنوان پایلوتی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور خواهد شد.

آهنگران یکی از ویژگی‌های مهم جزیره را وفاق و همدلی میان تمام مسئولان سازمان و دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه برشمرد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد؛ یکی از اقدامات موثر این منطقه در سطح کشور بود.

وی ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه اقدامات فرهنگی و عفاف و حجاب را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر به عنوان اعتقاد و یک اصل پذیرفته شده است و با بهره گیری از دستاورد‌های مهم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان گام‌های موثری در این زمینه برداشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر جایگاه مهم امر به معروف در جزیره کیش اشاره داشت و تصریح کرد: در جزیره کیش نیاز به نهی از منکر نیست و این جزیره به عنوان منطقه‌ای پیشرو در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در سطح کشور مطرح است.

جعفر آهنگران گفت: زمینه برای انجام کار‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح جزیره کیش فراهم است و می‌توان در این مسیر موفق‌تر عمل کرد و با اتکا به باور و اعتقادات قلبی و با رهبری امام جمعه کیش شاهد اقدامات خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه خواهیم بود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش گفت: توجه به مسئله عفاف و حجاب و رعایت آن ازسوی آقایان و خانم‌ها حائزاهمیت است.

وي با اشاره به کم توجهی برخی از افراد گردشگر باتوجه به شرایط کیش، گفت: شرایط متعددی برای بروز این رفتار‌ها و ناهنجاری‌ها وجود دارد که دلیل اصلی آن تغییر محیط و انگیزه افراد برای دیده شدن با تغییر رفتاری جدید است.

سرهنگ جمالي گفت: مطالبه ما از مردم رعایت الگو‌های رفتاری برای حفظ حقوق دیگران است.

وي گفت: تقویت و افزایش اقدام‌های فرهنگی محیطی، توجه به این موضوع در فرودگاه‌های مبدا قبل از ورود مسافر به کیش، استفاده از ظرفیت فعالان رسانه‌ای و مجازی بویژه صدا و سیما و گروه‌های مردمی برای تقویت بنیه‌های اعتقادی عرصه عفاف و حجاب بسیار موثر خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش گفت: ساكنان كيش در عرصه رعایت مبانی عفاف و حجاب بسیار قانونمند هستند و اندک افراد ناهنجار کیشوند هستند

ورود مستمر مدیرعامل سازمان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان به عنوان متولیان اصلی تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، اختصاص ۱۰ درصد از فضای شهری، مراکز تجاری، فرودگاه، بندرگاه و سواحل برای تبلیغات حوزه عفاف و حجاب، ورود تمام دستگاه به عرصه فضای مجازی و پیشگیری از بروز تخلفات مرتبط به حوزه فعالیتی در این فضا برای حفظ چهره مطلوب کیش و برخورد با سودجویان و کلاهبرداران که با تبلیغ سو با استفاده از نام کیش در فضای مجازی فعالیت اقتصادی دارند از ديگر موارد اين جلسه بود.

توجه جدی به مطالبات مردم کیش برای حفظ شعائر دینی به منظور تحکیم بنیان خانواده‌ها و توجه به جوانان، تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه‌ها و فعالان عرصه گردشگری و تقویت نظارت‌ها از سوی مسئولان، ساماندهی خانه‌های شبانه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، صنفی و مسئول سازی برای تقویت فعالیت‌های عرضه عفاف و حجاب نيز در جلسه مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور تیمی از اعضای شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امام جمعه و فرمانده انتظامی ویژه کیش برخی از اعضای ستاد با هدف بررسی وضعیت عفاف و حجاب در کیش و ارائه راهکار‌های عملی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار