واکسینه سه هزار کیشوند، اشتغال حدود ۶ هزار نفر در بخش صنعت، افزایش قربانیان کرونا، بازگشت ۶ کودک گمشده به آغوش خانواده، اعمال برخی محدودیت های کرونایی و از سر گیری آزمایش PCR در بیمارستان کیش بخشی از مهمترین رویدادهای این جزیره در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۹۸۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ 24 July 2021

جزیره کیش در هفته گذشته ۲۶ تیر  تا یک مرداد ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف اجتماعی و اقتصادی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی و فرهنگی

اجاره مسکن از چالش های اساسی کیشوندان در سال جاری است که معاون توسعه مدیرت سازمان منطقه آزاد کیش روز شنبه هفته گذشته در این ارتباط گفت: کنترل اجاره مسکن با روش های کاربردی و ابزارهای مدیریت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

ناصر آخوندی افزود: با توجه به ضرورت کنترل اجاره مسکن جزیره طرح احداث خانه های سازمانی در قالب BOT اجرا و پیش بینی می شود این اقدام تاثیر مستقیم در بازار نرخ اجاره مسکن کیش بگذارد.

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین جلسات برگزار شده در هفته ابتدای هفته گذشته (روز یکشنبه) بود که امام جمعه کیش در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه با انجام وظایف محوله خود می‌توانند ۸۰ درصد معضلات اجتماعی جزیره را حل کنند.

حجت الاسلام احمد حسن‌زاده اظهار داشت: در راستای حل معضلات اجتماعی لازم است حراست ادارات و نهادها با نظارت بر رعایت لباس متحد الشکل، فضای ظاهری بد حجابی را در محل کار از بین ببرند تا حقق این مهم برای بهتر شدن فضا در جزیره کیش منجر شود.

وی با بیان این که تلاش شورای امر به معروف و ‌نهی از منکر کیش یک تلاش قابل ستودنی است، یادآور شد: به خاطر شناور بودن مسافران از شهرها و استان های مختلف به جزیره کیش ارائه مجموعه ای از  پیشنهادها شورای امر به معروف و نهی از منکر و تعیین وظایف دستگاه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

کیش در هفته‌ای که گذشت

رییس سازمان منطقه آزاد کیش نیز عصر پنجشنبه در جریان بازدید از اداره امور زنان گفت: با شناسایی ظرفیت های کارآفرینی و توانمندسازی بانوان هنرمند جزیره، مشارکت اجتماعی بانوان این جزیره تقویت می شود.

جعفر آهنگران اظهار داشت: مشارکت حداکثری بانوان در مسائل اجتماعی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی طبق برنامه ریزی مستمر اقدامی موثر برای عرضه محصولات صنایع دستی بومیان این منطقه در سطح جزیره کیش است.

آغاز ثبت نام از پدران و مادران معنوی توسط کمیته امداد امام خمینی (رع) نیز از دیگر خبرهای اجتماعی جزیره در هفته گذشته بود که مدیر این نهاد در کیش گفت: این نهاد در دهه امامت و ولایت از این افراد برای حمایت از ایتام ثبت نام می کند.

عطاالله میرزاده روز پنجشنبه اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۱۰ کودک یتیم و ۱۵ کودک محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و این نهاد از طریق اجرای طرح اکرام و ایتام به دنبال جذب حامی برای آنان است.

انتظامی و حوادث

بازگشت یک کودک خردسال گمشده به آغوش خانواده نیز از رویدادهای انتظامی جزیره بود که معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش در این ارتباط گفت: امسال ۶ کودک گمشده توسط ماموران این فرماندهی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

سرگرد محمد زنگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانواده ها در نگهداری از فرزندان کوشا باشند و در زمان خروج آنان از منزل بصورت مستمر سرکشی کرده و در صورت ضرورت و نیاز به کمک پلیس باشماره ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

سرهنگ محمدرضا رضایی رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کیش نیز با اشاره به شگرد جدید کلاهبرداران با استفاده از ارسال پیامک سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی جعلی گفت: طی چند ماه گذشته ۳۰ کیشوند در دام این کلاهبرداران افتادند.

پنجشنبه هفته گذشته با غرق شدن یک مرگ ۳۱ ساله در سال مرجان، سواحل کیش سومین قربانی خود در سال جاری را گرفت.

امسال به جز این ، یک مرد ۴۸ ساله در هفتم خرداد و یک مرد ۲۳ ساله در ۱۴ فروردین سال جاری در سواحل این جزیره غرق شده اند.

کیش در هفته‌ای که گذشت

اقتصادی

اشتغال پنج هزار و ۶۱۰ نفر در  ۵۴۱ واحد صنعتی و خدماتی مرتبط این بخش در بخش نیز از جمله اخبار اقتصادی جزیره بوده به نقل از مدیر صنایع و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد کیش منتشر شد.

سید رضا صمدی با اشاره به اینکه  شیوه نامه کلی و جامع فعالیت صنایع جزیره به زودی ابلاغ می شود اظهار داشت: به منظور حفظ اشتغال موجود و افزایش آن در این شیوه نامه مقررات دست و پاگیر حذف و کار برای صنعتکاران تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه این جزیره توسعه فعالیت های اقتصادی مهمترین برنامه های این سازمان است افزود: در این راستا امسال ۳۵ طرح جدید به ارزش ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این مدیریت بررسی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش هم گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون با ۳۲۵ مورد تخلف در حوزه برق در این جزیره برخورد کرده است.

یدالله سلطانی اظهار داشت: این تخلفات در حوزه های مختلف از جمله سرقت برق و همچنین تولید رمز ارز است که تمام آنها با همکاری نیروی انتظامی رسیدگی و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده است.

 

سلامت علیه کرونا

واکسینه شدن سه هزار نفر در کیش علیه ویروس کرونا نیز مهمترین خبر حوزه سلامت جزیره کیش بود که سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش در این ارتباط گفت: این میزان از ابتدای طرح واکسیناسیون تا کنون تحت پوشش ر فته اند.

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون با انجام ۲۶ هزار و ۹۲۵ تست تعداد بیش از ۶ هزار نفر بیمار مبتلا به کرونا در جزیره شناسایی شده است.

وی افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در ۸۴۳ نفر بیمار در بیمارستان کیش بستری شده اند.

مبارزه بی امان با ویروس کرونا از همان ابتدای اغاز شیوع ویروس کرونا در دستور کار کادر درمان جزیره است و مسوول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کیش گفت: در گام پنجم اجرای این طرح ۶ هزار و ۱۳ کیشوند که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بودند رهگیری شدند.

حسن مجرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای گام پنجم این طرح از ۱۸ فروردین سال جاری آغاز شده که کارشناسان و پرستاران طرح شهید سلیمانی در این جزیره ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا و سویه های مختلف آن را جهت تشخیص و ادامه روند درمان به بیمارستان معرفی کرده اند.

اما ویروس کرونا کرونا به همین سادگی از نبر خسته نشده و هفته گذشته با گرفتن جان یک تبعه خارجی ساکن در کیش تعداد قربانیان خود در این جزیره را به ۲۵ نفر رساند.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش روز دوشنبه در این ارتباط گفت: این فرد دارای بیماری زمینه ای دیابت و بستری در  بیمارستان بوده که علی رغم همه تلاش‌های انجام شده فوت شد.

رضانیا همچنین روز سه شنبه در تشریح آخرین مصوبات شورای سلامت کیش اظهار داشت: بندرگاه این جزیره به منظور جلوگیری ورود مسافر به کیش از چهارشنبه ۳۰ تیر به مدت چهار روز تا ۲ مرداد برای ورود مسافران بسته خواهد بود.

وی تعطیلی پلاژ آقایان و خانم ها، کاهش ساعات فعالیت مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها از دیگر محدودیت های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا در هفته گذشته در این جزیره بود.

آزمایش PCR   در کیش از ۲۵ تیرماه به علت اتمام سرسمپلر آزمایشگاهی انجام نمی شد که رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش روز جمعه گفت: با تهیه این وسیله مجددا امکان اخذ تست PCR  ویژه بیماران کرونایی در این جزیره فراهم شد.

مصطفی نادعلی نژاد اضافه کرد: برای جبران این کاستی با رایزنی های مختلف در کمتر از  یک هفته تجیزات مورد نیاز بیمارستان برای اخذ تست PCR  انجام شده که اکنون ۳۰ تست به صورت دستی در آزمایشگاه بیمارستان فراوری و علاوه بر آن روزانه  بیش از ۱۰۰ نمونه آزمایش pcr کرونا از کیش به تهران ارسال می شود.

کیش در هفته‌ای که گذشت

قربان بدون نماز

در پی قرار گیری جزیره کیش در وضعیت قرمز کرونا و افزایش شیوع آن چهارشنبه هفته گذشته که با عید قربان مصادف بود در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و شورای سلامت جریزه نماز این عید برگزار نشد.

برخی از خیران نیز در این نیازمندان را فراموش نکردند و با نذر گوشت قربانی به یاری آنان شتافتند.

مسوول هماهنگی پویش حسنه مهدوی در کیش گفت: دفتر نهاد امام جمعه کیش با هماهنگی برخی خیران جزیره ۲۰ روز قبل از عید قربان پویش حسنه مهدوی را به منظور جمع‌آوری کمک های مردمی راه‌اندازی کرد.

حجت الاسلام حسن کمالی اظهار داشت: در این پویش یک خیر ۲۰ سهم گوشت قربانی به ارزش جمعی حدود ۳۱ میلیون ریال را اهدا و با هماهنگی معتدمان محلی بین خانواده های نیازمند توزیع کرد.

وی یادآور شد: همچنین خیران دیگری نیز حدود ۹۰ میلیون ریال دیگر به حساب نهاد دفتر امام جمعه کیش واریز کردند و با استفاده از این مبلغ سه راس گوسفند خریداری و در بین ۶۰ خانواده دیگر توزیع شد.

کیش با ۴۲ هزار نفر جمعیت از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار