معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۳۰ واحد صنعتی در این جزیره پس از بازنگری و اصلاح مجدد قراردادها به صورت استیجاری به سرمایه گذاران واگذار شد.
کد خبر: ۹۸۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 24 July 2021

معراج نادری فصیح روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واگذاری ۳۰ واحدها صنعتی در قالب چهار کمیسیون بازنگری و اصلاح مجدد قراردادها به سرمایه گذاران بررسی شده و پایش طرح های بیشتر نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: این سازمان ۳۶ جلسه کمیسیون رفع موانع تولید برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و زمان بر بودن حل مشکلات برخی از پرونده هایی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند برگزار کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: طرح شهر آفتاب نمونه‌ای از پرونده های موجود در سازمان منطقه آزاد کیش است که با بررسی و حل مشکلات عدیده این طرح و امضاء الحاقیه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی همچنین اجرای طرح مسکن اجتماعی در قالب BOT و واگذاری مسکن استیجاری بلند مدت برای افرادی که از سوی سندیکاها و انجمن ها معرفی می شود به عنوان ۲ شیوه کار بردی برای کاهش اجاره بهای مسکن در جزیره کیش اعلام کرد.

نادری فصیح گفت: با هدف فراهم کردن شرایط سفر اقشار مختلف جامعه از تمام نقاط کشور به جزیره کیش یارانه از سوی سازمان پرداخت می شود به طوریکه در سال گذشته شرکت هواپیمایی کیش ایر با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال زیان دهی داشت که ۸۰۰ میلیارد ریال آن به علت کاهش نرخ بلیت بود.

وی در خصوص پرداخت یارانه به بخش ورزش این جزیره نیز گفت: کیش بیشترین سرانه ورزشی کشور را دارد و سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه از سوی این سازمان برای خدمات ورزشی پرداخت شده است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار